Oeepss.. 1 weekje niet geschreven - Reisverslag uit Oldbury, Verenigd Koninkrijk van Inge Winterswijk - WaarBenJij.nu Oeepss.. 1 weekje niet geschreven - Reisverslag uit Oldbury, Verenigd Koninkrijk van Inge Winterswijk - WaarBenJij.nu

Oeepss.. 1 weekje niet geschreven

Blijf op de hoogte en volg Inge

13 Januari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Oldbury

Hallo lieve blog lezers,

Vorige week heb ik geen blog geschreven, zoals een aantal van jullie opgemerkt hebben! Ik kreeg vragen als: Waar blijft je blog nou? En: Zeg, het is al dinsdag hoor, ben je niet iets vergeten? Maar dat heeft echter een hele goede reden waarover ik jullie later meer zal vertellen..

Ik begin met het vertellen over mijn oudejaarsavond. Sheep en ik dachten dat het wel leuk zou zijn om romantisch uit eten te gaan. Er is een hele leuke pub in Halesowen, dus ik besloot deze pub maar is op te bellen om te reserveren. Om 6 uur gereserveerd, alles prima dacht ik. Nog geen 5 minuten belde de serveerster terug & vertelde ze ons dat de keuken om 5 uur gesloten was vanwege een New Year's party. Lekker slim, maar oke; op zoek naar een andere leuke plek om te eten. We hadden een ander leuk restaurant gevonden in Bearwood en hier konden we online reserveren. Alle informatie ingevuld, en we konden daar om 6 uur terecht. Dit was allemaal de dag voor oudjaarsdag trouwens..

Op oudjaarsdag hebben we de hele middag buiten staan oliebollen bakken. De Engelsen vonden de oliebollen geweldig& we konden wel blijven bakken. Inmiddels was het 5 uur & moesten we haasten om ons netjes aan te kleden voor ons etentje. Uiteindelijk kwamen we iets te laat bij het restaurant (mede door een boze buschauffeur die niet wilde stoppen bij de juiste halte). Bij het Restaurant aangekomen vertelde de barman dat de keuken al gesloten was! Ze waren erg verbaasd over het feit dat we wel konden reserveren, maar ze konden er verder ook niks aan doen (ballentent). Wel konden we tickets kopen voor een Buffet& Disco in dit restaurant, aangezien we al aardige trek hadden besloten we dit maar te doen...

Om half 7 zaten we klaar voor het buffet, terwijl het pas om 8 uur begon! Uiteindelijk konden we er niet meer tegen, we kregen de ticketprijs voor de New Year's Party terug & besloten een afhaal pizza te halen. Zie je dat al voor je? Hij in zijn pak en ik op mijn hoge hakken, wachtend voor een pizza... Maar ik moet zeggen, het was mijn allerbeste Oudejaarsavond tot nu toe :) En het vuurwerk in Londen (helaas alleen bekeken op de tv) is echt astonishing! (It took my breath away)

Verder was de tijd hier met Sheep echt geweldig. We zijn een aantal keer naar Birmingham geweest, twee keer heerlijk uit eten geweest, we hebben gekookt voor de hele familie, we hebben oliebollen gemaakt, we zijn naar Cadburry's world geweest, we zijn vaak gaan zwemmen met de hele familie (Ja, ook om 6 uur in de ochtend) en ik ben vast nog wat dingen vergeten. Maar we hebben vooral genoten van elkaars liefde :)

Verder heb ik nog een geheimpje, dat ik jullie nu in andere woorden ga verklappen. Op school hebben we een soort van 'Study-abroad-spy rondlopen, dus ik moet erg voorzichtig zijn met wat ik zeg (zo heeft ze al een keer mijn blog gelezen door het te vertalen via google translate). Maar goed, ik denk dat google translate het woord 'rotjeknor' niet begrijpt. Ja lieve lezers, afgelopen zondag was ik in Rotjeknor...

Voor een gesprek& toets bij BDO, een vrij grote organisatie op het gebied van accountancy, belastingadvies en consultancy. En ik ben aangenomen! YES YES YES! Volgend jaar zal ik accountancy gaan studeren aan de Nyenrode universiteit in Breukelen& tegelijkertijd werken bij BDO als Junior accountant. Ik ben zo ontzettend trots dat ik ben aangenomen& ik kijk er heel erg naar uit om te beginnen in September. Het zal hard werken worden, maar ik ben een doorzetter & ik heb er vertrouwen in. Toch een droom die uitgekomen is :)

Ik was afgelopen zondag dus hard bezig met alle voorbereidingen voor mijn sollicitatie, en ik wilde vroeg naar bed waardoor er geen tijd meer was voor het schrijven van mijn blog. De rest van de week had ik het zo druk dat ik eigenlijk ook geen tijd had, dus vandaar dat ik nu pas schrijf.. (sorry)

Afgelopen week op school was ook erg druk! We hebben allemaal toetsen & presentaties. Zo heb ik aankomende week een presentatie voor Engelse literatuur over het boek 1984& ik heb een toets voor Business. Maar dat moet allemaal wel goed komen :)

Vandaag hebben Carola& ik een hele planning gemaakt van wat we allemaal willen doen aankomende maanden. We zijn al over de helft van ons verblijf, 18 Mei gaan we al naar huis! En we willen beiden nog veel van dit geweldige land zien :) Dus een planning was wel nodig..

Dit willen we allemaal nog doen aankomende maanden:
Naar Oxford& Cambridge, Manchester, Liverpool, Schotland, Coventry, Stafford, Kent & naar de kust. Ook willen we naar het science museum in Birmingham, the Black Country Museum, de diertuin in Chester, Warwick Castle & Stonehenge...

Dus komende maanden zullen we ons niet vervelen! haha :)

Volgende week beloof ik weer te schrijven, echt waar!

Liefs,
Inge


Vuurwerk in London:
http://www.youtube.com/watch?v=4e8vfRTsFU4

Informatie studie Nyenrode:
http://www.nyenrode.nl/Education/bachelor/BSCA/Pages/Default.aspx





  • 13 Januari 2013 - 21:44

    Lidia Broere:

    Meid, geweldig!!! Fijn dat je bent aangenomen!!! Groetjes Lidia Broere

  • 14 Januari 2013 - 11:34

    Raymond:

    Supernice! Ben trots op je :)

  • 14 Januari 2013 - 20:58

    Anjo:

    super goed dat je bent aangenomen
    al over de helft dus kunnen we gaan aftellen maar je krijgt het eerst nog druk de komende maanden

    lfs

  • 16 Januari 2013 - 17:06

    Iris:

    Wow te gek zeg!! Gefeliciteerd!!
    En klinkt ook als een leuke tijd met Cornee, fijn dat je er zo van hebt genoten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Aankomend schooljaar verblijf ik in Engeland. Via deze site kun je op de hoogte blijven van wat ik allemaal meemaak!

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 28255

Voorgaande reizen:

05 September 2012 - 20 Mei 2013

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: