Koninginnedag, Fossielen, Manchester & bbq'en - Reisverslag uit Oldbury, Verenigd Koninkrijk van Inge Winterswijk - WaarBenJij.nu Koninginnedag, Fossielen, Manchester & bbq'en - Reisverslag uit Oldbury, Verenigd Koninkrijk van Inge Winterswijk - WaarBenJij.nu

Koninginnedag, Fossielen, Manchester & bbq'en

Blijf op de hoogte en volg Inge

07 Mei 2013 | Verenigd Koninkrijk, Oldbury

Lieve blog lezers,

Gisteravond heb ik 1,5 uur zitten ploegen om mijn blog te schrijven. Helaas besloot de site te crashen waardoor mijn hele verhaal verloren ging. Echt even flink balen dus! Maar goed, ik heb op deze vroege ochtend geen lessen. Dus ik probeer het opnieuw, deze keer schrijf ik het wel eerst in word voordat ik het upload :)

Maar goed, hebben jullie ook allemaal lekker genoten van het zomerse weer de afgelopen dagen? Ik in ieder geval de wel, de sproetjes dansen alweer vrolijk op mijn gezicht. Heerlijk dat zomerse weer!

Afgelopen week hebben Carola& ik ons ‘Pick-a-country’ Project afgesloten in de assemblies. De winnaars kregen een prijzenpakket met stroopwafels, ontbijtkoek, drop en een aantal Duitse snoepjes. De stroopwafels en ontbijtkoek werd erg gewaardeerd. De zoete drop kon er wel mee door, maar de zoute drop eindigde grotendeels in de prullenbak. Maar we kregen vele positieve reacties van zowel leraren als leerlingen. Het hele project was een groot success & het youtube filmpje met alle resultaten gaat de hele school rond. Nu denk je misschien dat onze taken als ‘International Ambassadors’ over zijn nu. Maar dat denk je verkeerd! Mr. Taylor heeft ons nog allemaal taken gegeven voordat we weg gaan. Ach, ik vind het wel leuk.

En dan nu Koninginnedag. Of moet ik het nu Koningsdag noemen? Ik heb braaf alles gevolgd via de live-stream van de NOS. Wat een oogverblindende mooie donkerrode jurk had Maxima aan, wat een prachtvrouw is het toch. Via de post had ik aardig wat Oranje spulletjes ontvangen; en natuurlijk ging ik in het Oranje naar school. Ik heb mijn jaar 8 studenten alles over Koninginnedag geleerd, die vonden het erg interessant. Toen ik weer thuis kwam sprong een enthousiaste Oranje geklede Caitlyn in mijn armen. Natuurlijk kon de rest van de familie niet achterblijven, dus we hebben een gezellig ‘Hollands’ avondje gehad. Ze zijn nu allemaal op de hoogte van onze nieuwe Koning& ons ‘oranje’ feest. Margherita & Carola willen ook wel zo’n dag in hun land. Over Margherita gesproken, dat gaat allemaal stukken beter gelukkig. Op deze dag hadden we ook het gesprek met de directrice over ‘War Horse’, de musical in London. En we hebben een deal gesloten! Volgende week donderdag ga ik naar London om de Musical ‘War Horse’ te bekijken. Hoe tof is dat?

Afgelopen vrijdag was het ‘Teacher Trainingsday’, dus alle leerlingen waren vrij. Carola, Janika, Giac en ik zijn op deze dag naar ‘The Wren’s Nest National Reserve’ geweest. Dit is een park waar je vele fossielen kunt vinden, het schijnt erg bekend te zijn onder mensen die geinteresseerd zijn in fossielen. Op het moment dat wij er waren was er een hele groep Amerikaanse studenten. Ik moet zeggen dat ik het beklimmen van de rotsen leuker vond dan het zoeken naar Fossielen. Maar ik heb wel een heel klein schelpje gevonden waar ik erg trots op ben. Daarna zijn we met zijn allen naar Janika’s huis geweest om een Duits voorgerecht, een Itialiaans hoofdgerecht en een Nederlands Nagerecht te koken. We hadden ‘maltauschen' als voorgerecht; een soort deeg met spinazi en varkensvlees erin. Daarna heeft Giac een echte Italiaanse pasta gekookt, echt heerlijk! Smaakt toch beter dan mijn eigen pasta, en daarbij heb ik vele Italiaanse trucjes geleerd. Je hoort Spaghetti alleen met je vork te eten dames& heren! Dus geen lepel of mes, alleen een vork! Voor het nagerecht had ik ‘Appelbollen’ gemaakt. Het was een zeer geslaagde dag met zijn allen& het lekkere eten.

Op zaterdag hebben Carola& ik een beetje door Birmingham heen geslenterd om bedankkaartjes te kopen voor een aantal docenten in school. Aankomende weken zullen we best druk hebben om alle bedankkaartjes en afscheidscadeautjes te maken. Maar ik denk dat zulke dingen belangrijk zijn en ik vind het leuk om te doen.

Op zondag ben ik met Carola naar Manchester geweest. En het is echt een waanzinnige stad :) Oude romeinse architectuur is afgewisseld met moderne architectuur, en er loopt een kanaal dwars door de stad. Ook zijn er vele interessante musea en winkels waar je de hele dag in kunt doorbrengen. En er is een speciale ‘Gay Area’, een beetje zoals Amsterdam dus! Wij zijn eerst naar Mosi geweest; Museum for Science and Industry. Dit klinkt saai, maar het is echt het beste museum waar ik ooit geweest ben! Daarna werd ons verteld dat er een festival was, en ik als muziekliefhebber wilde hier natuurlijk graag heen. Eenmaal aangekomen bleek het een feest met enorm slechte DJ’s en vele dronken mensen, ik wist niet hoe snel ik hier weer uit moest komen. Daarna hebben we een beetje door de winkels heen geslenterd. We zijn naar het voetbalmuseum geweest en we hebben een kijkje genomen in het ‘Hard Rock café’. Ook had Carola het brilliante idee om door de mini fonteintjes heen te lopen, wat hele natte voeten opleverde maar wel leuke foto’s. Daarna was het alweer tijd om naar huis te gaan. Manchester is echt een aanrader, en voor de dames; het is veel meer dan alleen voetbal! Top dagje dus!

Maandag hield T’Kay een barbecue bij haar thuis. Het was een relaxed dagje met vrienden, lekker weer, lekker eten en goede muziek. Ook heb ik hier voor het eerst het spel ‘weerwolven’ gespeeld. Toch bijzonder dat ik dit spel leer in Engeland van een Italiaanse klasgenoot terwijl we dit in Nederland schijnbaar ook kennen. Wel een leuk spel! :)

Vandaag is het hier nog lekker weer, maar morgen schijnt het weer te gaan regenen..
Dus nog even genieten vandaag! En ik zit nu op school, dus tijd om wat te doen aan mijn huiswerk.

Geniet allemaal nog van het mooie weer!

Veel liefs,
Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Aankomend schooljaar verblijf ik in Engeland. Via deze site kun je op de hoogte blijven van wat ik allemaal meemaak!

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 28185

Voorgaande reizen:

05 September 2012 - 20 Mei 2013

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: