Pleonasme: witte sneeuw - Reisverslag uit Oldbury, Verenigd Koninkrijk van Inge Winterswijk - WaarBenJij.nu Pleonasme: witte sneeuw - Reisverslag uit Oldbury, Verenigd Koninkrijk van Inge Winterswijk - WaarBenJij.nu

Pleonasme: witte sneeuw

Blijf op de hoogte en volg Inge

20 Januari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Oldbury

Zoals beloofd; mijn blog!
Deze sneeuwende witte zondag hier in Oldbury....
Want ja, Carola& ik hadden grootse plannen.
Zaterdag zouden we naar Coventry gaan, en vandaag naar les miserables in de bioscoop. Totdat het begon te sneeuwen afgelopen vrijdag...

De weerberichten voorspelden donderdag dat het heel erg zou gaan Sneeuwen. En als het hier heel hard sneeuwt dan ligt echt het gehele land plat. Het is nog 10 keer zo erg als in Nederland, he-le-maal niks rijdt; geen bussen, geen treinen, geen taxi's. Echt niks. Dus Carola& ik keken al uit naar vrijdag, waarschijnlijk zou onze bus niet rijden en zouden we niet naar school kunnen (schoolvrij!). Helaas, vrijdagochtend was er geen sneeuwvlokje te bekennen in de gehele omgeving. Dus hup, op naar school dan maar..

Eenmaal op school aangekomen begon het natuurlijk te sneeuwen. En niet gewoon een simpel sneeuwvlokje, maar gelijk een gehele sneeuwstorm. Uiteindelijk werden we om 12.50 alweer naar huis gestuurd. Helaas het thuiskomen was zo makkelijk nog niet..

We kwamen thuis na twee uur :) Even snel gelunched, en daarna heerlijk met zijn allen in de sneeuw gespeeld. Het was zo'n stoffige sneeuw, dus een echte grote sneeuwpop is het niet geworden. Maar hij ziet er in ieder geval grappig uit (zie foto's). Zaterdag besloten we een wandeling te maken door alle sneeuw. Caitlyn vond het allemaal erg leuk om door te sneeuw te banjeren, totdat we halverwege waren natuurlijk. Uiteindelijk heeft Mick ons op moeten halen met de auto, Caitlyn weigerde om ook nog maar één stap te zetten! haha

Vandaag was het plan dus om naar de bioscoop te gaan, maar de sneeuw komt met bakken uit de lucht vallen. Alternatief: heerlijk met zijn allen 'Dirty Dancing' kijken, terwijl ik half kijken naar de tv mijn blog aan het schrijven ben :) En hopen dat het morgen nog steeds zo hard sneeuwt, want dan hoeven we niet naar school (yeeey).

Dan kom ik nu terug op mijn titel: 'Pleonasme: witte sneeuw'.
Maar wat is een pleonasme? Nou, ik heb even een uitleg over een pleonasme opgezocht :)

'Men spreekt van een pleonasme als een deel van de betekenis van een woord of een woordgroep nog eens, 'dubbelop', door een ander woord wordt uitgedrukt. Voorbeelden zijn: witte sneeuw ('wit' is een inherente eigenschap van 'sneeuw' en maakt dus deel uit van de betekenis van sneeuw), een zwarte neger ('zwart' maakt deel uit van de betekenis van neger), iets opnieuw herhalen ('opnieuw' zit al besloten in de betekenis van herhalen), een verbetering ten goede ('ten goede' maakt deel uit van de betekenis van verbetering). Pleonasmen worden ook wel opzettelijk als stijlfiguur gebruikt.'

En zo is: gestresste Margherita ook een Pleonasme. Margherita is onze nieuwe Italiaanse inwoner, en ze is altijd gestresst. Over alle kleine dingen kan ze zo'n gigantisch probleem maken, het eerste wat ze dan doet is haar moeder bellen i.p.v. praten met ons. Wat haar gestresstheid (is dat een woord?!) alleen maar erger maakt..

In het kort: ze werkt me op de zenuwen. Een ander ding is dat ze elke nacht 2/3 keer naar het toilet gaat, en dan niet zachtjes. Ze heeft van die enorme stampvoeten & maakt Carola en mij elke nacht wakker. Carola & ik hebben dan ook elke nacht een conversatie als Margherita weer is op de wc zit. Dat gaat zo:
Ik: grrrrrrrr Brommmmm
Carola: Brommmmm Grrrrrr

Kortom, ze irriteert me & verstoord mijn nachtrust. Ik probeer aardig tegen haar te zijn, maar het gaat me niet altijd even gemakkelijk af. En daarbij, welke waterfreak dringt 4 glazen water bij het avondeten& dan ook nog 3 glazen voor het slapen gaan...
Niet zo gek dat ze vastgeplakt zit aan die rotwc, grrr

Laatst was ze weer eens gestresst omdat ze ergens voor betaald had wat achteraf niet gehoeven had. Het ging om 15 pond, daar kan je leuk van uit eten (hihi), maar zo'n ramp is het nou ook weer niet. Ze was helemaal over haar touren, skypend met haar moeder (huilend). Ik zat ernaast, had al tot 10 geteld...
Toen kwam het eruit: Can you never ever just bloody chill down, you are not dying or something! Damn..

BAM! Dat was het, relatie voorgoed verstoord...
Mijn taak voor aankomende week: mijn band met onze Italiaanse stresser iets verbeteren.... & genieten van de sneeuw!! :)

Oh, en ook nog het arbeidscontract van BDO goed bestuderen :) Afgelopen vrijdag heb ik een hele stapel papieren ontvangen van BDO, genoeg te doen dus! Ik kan niet wachten totdat ik alles ondertekend heb, dan is het echt officieel! Jihooeeeeeeeeeee

Liefs,
Inge










  • 20 Januari 2013 - 17:10

    Koos Zandstra:

    Zo Inge jou verslag gelezen nou de sneeuw is hier ook goed gevallen hoor en sinds van middag
    is het hier ook bar een boos dat is slecht voor de ijbaan maar ze kunnen op het ijs dik genoeg dus zij kunnen sneeuw schuiven.
    verder weet ik niet veel te liegen dus geniet van de sneeuw en succes verder.

    Groetjes Koos en Dicky

  • 20 Januari 2013 - 18:52

    Barbara:

    Hier ook heel veel sneeuwpret!
    Groetjes
    Barbara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Aankomend schooljaar verblijf ik in Engeland. Via deze site kun je op de hoogte blijven van wat ik allemaal meemaak!

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 28191

Voorgaande reizen:

05 September 2012 - 20 Mei 2013

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: