Misselijk van alle chocola! - Reisverslag uit Oldbury, Verenigd Koninkrijk van Inge Winterswijk - WaarBenJij.nu Misselijk van alle chocola! - Reisverslag uit Oldbury, Verenigd Koninkrijk van Inge Winterswijk - WaarBenJij.nu

Misselijk van alle chocola!

Blijf op de hoogte en volg Inge

30 December 2012 | Verenigd Koninkrijk, Oldbury

Lieve blog lezers,

Ik hoop dat jullie allemaal een hele fijne kerst hebben gehad,
met veel liefde en geluk. Hier in Engeland schijnt het hele land zijn overgelopen met water, wat de kerst van vele inwoners heeft verpest. Daarin tegen heb ik nergens iets van gemerkt..

Over mijn kerst in Engeland heb ik al een hele blog geschreven, dus dat deel sla ik maar over. Woensdag heb ik samen met Carola& Janika een typische Nederlandse appelkruimeltaart gemaakt. De moeder van Mick vond dit zo lekker dat ik het recept voor haar vertaald heb. Ook hebben we deze woensdag warme appels gevuld met marsepein gemaakt, heerlijk! En typisch Duits, ik denk dat ik deze traditie maar ga invoeren in mijn familie :) En ik was blij dat ik deze dag wat te doen had, want donderdag was een hele spannende dag! haha

Donderdagochtend stond ik 2 uur eerder op dan dat ik eigenlijk zou hoeven, maar ik was zo zenuwachtig dat ik echt niet meer kon blijven liggen. Toen kwam Denise ook beneden & we bleven maar kletsen. Plots was ik in tijdnood, dus toen moest ik racen met de bus, trein & shuttlebus naar het vliegveld. Maar ik was gelukkig op tijd, ik kon het KLM vliegtuig precies zien landen. Maar wat duurde het lang zeg totdat we elkaar eindelijk weer een knuffel konden geven...

Donderdagochtend stond mijn wekker erg vroeg, maar ik was al veel eerder wakker omdat ik ook zo zenuwachtig was. Ik had al mijn spullen al ingepakt en was klaar om te vertrekken. Mama en ik hadden gerekend op wat file, maar die was er niet dus waren we al vroeg op Schiphol. Toen ik vervolgens aankwam in Birmingham stond ze daar al te wachten! Geweldig om elkaar weer te zien en te knuffelen!

Na een hele dikke knuffel gingen we naar het hotel waar ik incheckte. De kamer is best goed. Er staat een waterkoker om thee en koffie te maken, ook is er een tv. Later op de dag gingen we met de bus naar het gastgezin. De familie is super aardig en gastvrij. In het begin was het best lastig om de mensen te verstaan aangezien ze met een accent praten. Op dit moment heb ik er al bijna geen moeite meer mee. Ik had wat cadeaus meegenomen die ze erg leuk vonden, vooral Caitlyn vond het erg leuk om met de marsepein te spelen en te eten.

Vrijdagochtend gingen we baantjes zwemmen, erg verfrissend om zo de dag te beginnen! In de middag gingen we naar het centrum van Birmingham, we hebben wat rond gewandeld en gewinkeld. Daarna hebben we gegeten in een leuk en gezellig Italiaans restaurantje.

Zaterdag zijn we met Carola en Caitltyn naar 'Cadbury's World' geweest, de fabriek van de beroemde chocola. Het was heel erg leuk! Je kon allerlei leuke dingen doen, maar er werd ook veel verteld over hoe ze de chocola maken en over de geschiedenis van Cadbury's. We vonden het erg interessant en Caitlyn heeft een geweldige dag gehad ondanks alle regen. En aan het einde waren we allemaal misselijk omdat we zoveel chocola gegeten hadden..
Nouja, behalve Caitlyn dan...

Vandaag (zondag) hebben we een beetje een luie dag gehad. We zijn niet weggeweest maar hebben veel nuttigs gedaan; huiswerk gemaakt en 'geskyped' met onze ouders.

Hier in Engeland mag vuurwerk het hele jaar worden afgestoken, dus het is niet zo speciaal. We hebben nog geen vuurwerk gezien terwijl we begrepen dat het in Nederland al flink aan de gang is.

Morgenochtend gaan we om 6 uur in de ochtend zwemmen (!!) We gaan in de middag oliebollen maken voor de hele familie, hopelijk vinden ze het lekker! In de avond gaan we samen uit eten en aftellen natuurlijk.

Een gelukkig Nieuw jaar allemaal!

Liefs,
xx




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Aankomend schooljaar verblijf ik in Engeland. Via deze site kun je op de hoogte blijven van wat ik allemaal meemaak!

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 28200

Voorgaande reizen:

05 September 2012 - 20 Mei 2013

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: