Kerst in Engeland! - Reisverslag uit Oldbury, Verenigd Koninkrijk van Inge Winterswijk - WaarBenJij.nu Kerst in Engeland! - Reisverslag uit Oldbury, Verenigd Koninkrijk van Inge Winterswijk - WaarBenJij.nu

Kerst in Engeland!

Blijf op de hoogte en volg Inge

25 December 2012 | Verenigd Koninkrijk, Oldbury

Merry Christmas!!

Dit is de tweede blog in één week..
Maar kerst is hier zo anders en leuk, dat ik het niet kon laten om hierover te schrijven.

Gisteravond (24 december) kwam de hele familie naar ons huis om met zijn allen te eten en gewoon een gezellige avond te hebben. We hadden een simpel diner, gewoon wat broodjes en kleine hapjes. Maar het was erg gezellig. Toen iedereen weg was & Caitlyn op bed lag hebben we alle cadeaus naar de kerstboom gesleept. De hoeveelheid van de cadeautjes was echt niet normaal, de zakken met cadeaus bleven maar komen en komen..
Ohja, we hebben ook nog met zijn allen naar een Ierse serie 'Miss Browns Boy's' gekeken, hilarisch!

Carola& ik hebben Caitlyn haar poppenhuis al die tijd in onze kamer verstopt, echt een groot ding. Ben blij dat dat ding eindelijk uit onze kamer is! We waren wel een half uur bezig om alles onder de boom te krijgen. In de tussentijd was het half 12, dus we besloten nog maar een half uurtje op te blijven zodat we elkaar een gelukkig kerst konden wensen. Denise had stockings gemaakt voor ons allemaal (van die grote sokken waar cadeautjes in zitten). Deze moesten we aan ons bed hangen voordat we gingen slapen, maar erin gluren was strikt verboden!

Om 12 uur konden we dus eindelijk naar bed..
Staat om half 7 Caitlyn naast ons bed te springen:
'Santa was here, wake up, wake up! Come on, hurry op! I want to see what Santa got me... There is one big present for me, and I think that it is a dolls house, because I asked for that! Come on! Hurry up! Open your stockings!

Hmmm, gaaap. Oke dan, vooruit!
Dus we begonnen met onze stocking, en in onze sok zaten allemaal hele kleine dingetjes. Een mandarijn, een appel, lijm, douchegel, een washandje & een pen'. Daarna ben ik onder de douche gesprongen & heb ik snel ontbeten. We zeggen dan allemaal wel dat kerst voor Caitlyn is, maar volgens mij vind de hele familie het spannend. Zeven man hadden gedoucht& ontbeten in een half uur; zegt genoeg toch!

En daarna gingen we cadeautjes uitpakken! Denise zat bij de boom & deelde alle cadeaus uit. De bedoeling was dat iedereen zou toekijken hoe iemand zijn/haar cadeau uitpakte, maar dit mislukte een beetje. Caitlyn was zo enthousiast dat ze alles tegelijkertijd uitpakte& het werd een grote gezellige chaos. Uiteindelijk was iedereen blij met zijn/haar cadeaus! Ik heb eindelijk nieuwe pantoffels =) & een kruik (die wilde ik graag). En verder heel veel chocola! haha. Carola& ik hadden ook voor elk familielid iets gekocht; een leesboek voor Caitlyn, sportspullen voor Kady, deel 1 van de millennium trilogie voor Mick, voor Kierron chocola & voor Denise een Duits houten huisje (vond ze geweldig). En gelukkig was Carola toch erg blij met mijn boek voor haar!

Na het uitpakken van alle cadeaus moest alles opgeruimd worden, een flinke klus! Daarna hebben de 'kinderen' spelletjes gespeeld, want Denise en Mick gingen het kerstdiner bereiden. We aten heerlijke kalkoen en een varkensrollade met veel groenten en gebakken aardappels, erg lekker! En natuurlijk eindigde we met een typisch Engelse 'Christmas Pudding'. Dit is een soort van fruit taart dat wordt geserveerd met slagroom (of/en likeur)

En nu zit ik hier een beetje uit te buiken. Ik heb moeite om mijn ogen open te houden tijdens het schrijven van deze blog. Denise & Mick zijn beiden in slaap gevallen op de bank, Caitlyn kijkt een kinderfilm, Carola leest haar boek & Kady zoekt naar kortingen op het internet.. En ik schrijf mijn blog (maar ik denk dat ik zo ook in slaap val). Ik heb genoten van deze dag, echt waar!

De bedoeling is dat we vanavond allemaal de film 'Ted' gaan kijken, maar ik vraag me af of we dat halen..

Heeel veeel kerst-liefs,
Inge



  • 21 Januari 2013 - 10:10

    Fina:

    We hebben je Kerstkaart binnen gekregen. Heel origineel vonden we jou Kerstman en hebben hem meteen in de boom gehangen. Bedankt Inge!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Aankomend schooljaar verblijf ik in Engeland. Via deze site kun je op de hoogte blijven van wat ik allemaal meemaak!

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 608
Totaal aantal bezoekers 28179

Voorgaande reizen:

05 September 2012 - 20 Mei 2013

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: