Beste douchegordijn ooit! - Reisverslag uit Oldbury, Verenigd Koninkrijk van Inge Winterswijk - WaarBenJij.nu Beste douchegordijn ooit! - Reisverslag uit Oldbury, Verenigd Koninkrijk van Inge Winterswijk - WaarBenJij.nu

Beste douchegordijn ooit!

Blijf op de hoogte en volg Inge

23 December 2012 | Verenigd Koninkrijk, Oldbury

Hallo lieve Blog lezer!

Als aller-aller-aller eerste wil ik jullie allemaal een geweldige kerst toewensen! Mogen al jullie dromen deze kerst uitkomen. En een heel erg gelukkig, liefdevol en vooral gezond Nieuw jaar toegewenst :) Al mijn kaarten zijn verstuurd, alle cadeautjes gekocht & ingepakt. Dus nu zit ik heerlijk op de bank, half mijn blog aan het schrijven, half 'Night at the Museum' aan het kijken. Hihi =) En het is vakantie, dus ik kan morgen ook nog is ietsje langer slapen! Hmm, heerlijk. Het enige nadeel is dat het hier al de heeele week regent, niet echt kerst weer dus!

Afgelopen week was erg leuk, maar vooral druk! Voor de theater les moesten we een hele scene uit ons hoofd leren. We hadden nog een optreden met ons koor, daarnaast moest ik een cadeautje regelen voor mijn 'secret santa'. En verder nog een paar verslagen...

In de theater les gaat alles over 'real acting', een manier van acteren bedacht door Stanislavski. Hierbij gaat het erom dat je je echt voelt zoals je personage zich voelt, en goed voorbeeld hiervan is Johnny Depp. Johnny Depp leeft zich altijd helemaal in in zijn rol, hij leeft weken zoals zijn personage zou leven zodat hij dezelfde gevoelens krijgt als zijn personage. Dat gevoel moesten wij dus ook proberen te creëren, aan de hand van het theaterstuk 'A Dolls House'. Ik speelde een man in het stuk, dus ik had een maatpak aan en veel te grote mannen schoenen. Na intensief repeteren vertelde de docente dat we het het op gingen voeren aan een echt publiek, inclusief het hoofd van de school. Spannend aan het begin! Maar ging allemaal erg goed, echt een kick!

Op donderdag na school hadden we optreden met het koor. Deze keer in een Bejaardentehuis/zorginstelling voor gehandicapte mensen. Deze keer geen kerstboom die omviel en niemand viel in slaap. Dus ik denk dat het een succes was!

En in onze tutorgroep deden we 'Secret Santa'. Een beetje hetzelfde als surprises tijdens Sinterklaas in Nederland. Ik had een meisje genaamd Rhianna getrokken, ik wist niet eens dat ze in onze klas zat. Maar goed, braaf een cadeautje gekocht. Een hele schattige jongen genaamd Ashley had mijn naam getrokken, eigenlijk dacht ik dat al. Want hij was vaak met onze mentor aan het smoezen terwijl hij naar mij keek. Uiteindelijk kreeg ik van hem de Nederlandse vlak in een sleutelhanger, zodat ik mijn thuisland altijd een beetje bij me draag. Deze hanger gaat dus echt nooit meer van sleutelbos af.

Vrijdag was de laatste schooldag, en het was één grote kerstkaartenuitwisseling. Erg grappig! Ik denk dat ik nog nooit zoveel kerstkaarten geschreven & ontvangen heb als dit jaar.
Één van onze vriendinnen had zelfs een kaart getekend met onze hele vriendengroep erop, bij de foto's kun je deze kaart zien =). Ik ben het meisje links onder =).

Zaterdag gingen Carola en ik naar Birmingham, om een cadeau voor elkaar te kopen & om cadburry's tickets te boeken. Ik wist al dat Carola nieuwe pantoffels voor me ging kopen, de week ervoor had ik namelijk zulke geweldige stoffen gezien! haha. Maar ze wist nog niet wat ik ging kopen voor haar...
Carola ging naar een winkel om mijn sloffen te kopen, en ik ging naar Waterstones (gigantische boekenwinkel) voor haar cadeau. Carola zou naar Waterstones komen, en daarna zouden we naar het council gaan om tickets te boeken. Dus Carola had haar cadeau gekocht & kwam naar Waterstones...
Loopt ze direct naar het boek toe dat ik voor haar gekocht heb, want dat wilde ze kopen voor haar moeders verjaardag! #help
Dus toen moest ik wel vertellen wat ik gekocht had - weg verrassing!
Maar we hebben wel kaartjes voor Cadburry's, aankomende zaterdag gaan we eindelijk naar de fabriek waar deze hemelse chocola word gemaakt.

Weten jullie nog over de weddenschap tussen Carola& mij? Als Carola geen pennen/geld/zakdoeken meer in de was zou gooien tot aan kerst dan zou ik veel chocola voor haar kopen. Ik had nooit verwacht dat ze dat voor elkaar zou krijgen, maar eerlijk is eerlijk; ze heeft bijna gewonnen!

Mijn moeder had een heel kaas pakket opgestuurd, dus zaterdagavond hebben we met de hele familie een 'kaasavond' gehouden. Ze vonden het geweldig, iedereen hier is gek op kaas! haha. Vanochtend ben ik gaan zwemmen met Denise, de rest van de familie wilde slapen. En vanmiddag hebben Carola en ik ons nieuwe douchegordijn beschilderd met tekeningen. We hebben een nieuw douchegordijn, maar ik vond hem een beetje saai (hij was helemaal wit). Dus we besloten watervaste stiften te kopen en het gordijn wat op te fleuren! Nu staan alle 'dieren' die in dit huis leven op ons gordijn, inclusief een schaap! Ik word nu al vrolijk als ik de douche binnenloop :)

Verder is er nog nieuws, we krijgen begin Januari namelijk een nieuwe Italiaanse kamergenote. We kennen haar al, ze was hier namelijk nog toen Carola& ik hier aankwamen. Het is echt een toffe meid. Het enige nadeel is dat we onze kamer nu met zijn drieën moeten delen, en dat is allemaal wel een beetje krap. Dit weekend ben ik bezig geweest om alles efficiënter op te bergen, zodat Margherita ook haar spulletjes kwijt kan. Vooral in de badkamer is dat een ramp met alle crèmes en spulletjes die wij 'vrouwen' hebben.

Ook vragen veel mensen hoe Kerstmis hier nou eigenlijk gevierd word. Nou, dat zal ik is goed uitleggen. Op kerstavond gaan veel mensen naar een 'nachtmis', om 12 uur naar de kerk dus. Dan in de ochtend van de eerste kerstdag hebben we een uitgebreid Engels ontbijt, en daarna worden alle cadeautjes uitgepakt (bizar veel cadeaus). Dan hebben we een uitgebreid kerstdiner rond een uur of 2/3 in de middag& daarna kijken we veel films en eten we chocola. Tweede kerstdag bestaat hier niet, deze dag heet 'Boxing Day'. En hier rust je uit van de eerste kerstdag, kortom; je doet helemaal niks!
Alleen ik heb wel plannen, ik ga namelijk een echte Hollandse appeltaart maken met twee vriendinnen! Hmmm =).
Ik kijk er naar uit!

En volgende week zal ik mijn blog voor het eerst niet alleen schrijven,
sheep en ik zullen hem samen schrijven! Donderdag is het eindelijk zo ver!
# wat een vooruitzichten!

Fijne feestdagen allemaal!

Heel veel liefs,
Inge






  • 24 December 2012 - 13:05

    Lidia Broere (BROL):

    Ha Inge,
    Heerlijk hè vakantie!!!
    Ik ben super blij dat het hier ook eindelijk vakantie is.
    Wat een drukte de laatste tijd.
    Nu eindelijk met de beentjes op de bank lekker niks doen en met kerst en oud & nieuw lekker veel eten.
    Wist je trouwens al dat ik een meisje ga krijgen?
    Als je, je adres even naar me mailt, zet ik je op de lijst van het geboortekaartje!
    Ga lekker genieten van deze vakantie en al het leuks wat je de komende tijd weer gaat beleven
    Liefs Lidia

  • 24 December 2012 - 23:35

    Markwin Van Rijnberk:

    Hoi Inge,

    Heel fijne dagen gewenst , probeer de Christmas pudding eens.

    Alvast succes in je volgende semester.


  • 25 December 2012 - 12:36

    Koos Zandstra:

    Nou Inge ook prettige daen en een goed uiteinde.Groetjes
    Koos en Dicky Zandstra

  • 25 December 2012 - 12:37

    Koos Zandstra:

    Sorry dagen en geen daen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Aankomend schooljaar verblijf ik in Engeland. Via deze site kun je op de hoogte blijven van wat ik allemaal meemaak!

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 28208

Voorgaande reizen:

05 September 2012 - 20 Mei 2013

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: