Precies 4 weken! Nu echt aftellen... - Reisverslag uit Oldbury, Verenigd Koninkrijk van Inge Winterswijk - WaarBenJij.nu Precies 4 weken! Nu echt aftellen... - Reisverslag uit Oldbury, Verenigd Koninkrijk van Inge Winterswijk - WaarBenJij.nu

Precies 4 weken! Nu echt aftellen...

Blijf op de hoogte en volg Inge

28 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Oldbury

Lieve lezers,
Hoe is het met jullie?
Het is alweer twee weken geleden dat ik geschreven heb,
dus ik heb aardig wat te vertellen :)
Voor mij kwam het beter uit om deze keer weer over twee weken te vertellen, maar volgende week beloof ik weer te schrijven (Oké Carmen?)

Ik begin met het 'Pick-a-Country' Project. Afgelopen weken waren echt enorm hectisch. Alle projecten werden bij ons ingeleverd, en denk hierbij aan zo'n 20 posters en 10 kijkdozen. Daarbij ook nog een heleboel filmpjes, powerpoints en prezi's. En elke klas kreeg een aardappel waarmee ze iets moesten doen dat gerelateerd was aan het land. Denk hierbij aan koken met aardappelen, stempelen met aardappelen of aardappelen verkleden. We kregen dus een hele doos vol met aardappelen. Daarna moesten we alle projecten beoordelen (duurde bijna 3 dagen). Vervolgens moesten we de prijzen bij elkaar sprokkelen, een video maken & ons voorbereiden op de assemblies die aankomende week zijn. Ik begrijp nu de werkstress van een docent.

Maar alles is af! En ik kijk er erg naar uit om aankomende week de winnaars bekend te maken in de verschillende huizen.
Natuurlijk wil ik jullie ook laten kunnen meegenieten van dit project,
dus ik heb ons filmpje op YouTube gezet (we hebben de film zelf gemaakt)

Filmpje Pick-a-Country Project:
http://www.youtube.com/watch?v=hR94yE9mATo

Vorige week zaterdag ben ik naar Stratford Upon Avon geweest met Carola, Janika, Michal en Giac. Dit is geboorteplek van Shakespeare, we zijn zelfs in het huis geweest waar hij is opgegroeid. Het is echt een heel erg romantisch plaatsje met veel riviertjes, de stelletjes in een roeiboot waren bijna ontelbaar. Het hele plaatsje staat in het teken van Shakespeare en overal vind je acteurs die zijn stukken opvoeren. Toevallig was het heerlijk weer op deze zaterdag, en ik durf het bijna niet te zeggen..

Maar we zijn met zijn allen in slaap gevallen in het park. Tegen de tijd dat we wakker werden was het al 3 uur, en mijn gezicht was zo rood als een tomaat. Uiteindelijk heb ik dus niet veel meer gezien dan het huis waarin de beroemde schrijver is opgegroeid, maar het was een fantastische dag. #blijkbaar hadden we allemaal onze slaap nodig!

Op deze zaterdag waren Cornee& ik ook een jaar samen. Natuurlijk hebben we elkaar wat leuke dingen opgestuurd. Maar we zullen het pas echt vieren als ik weer terug ben in Nederland. Iemand nog goede ideeën?

Gisteren ben ik naar het Black Country Museum geweest met Carola, Janika & Giac. Dit is een museum dat in het teken staan van de geschieden rondom het gebied 'The black Country'. Oldbury is hier ook een deel van en het was enorm interessant. We zijn in de mijnen geweest en hebben een ijzer smit aan het werk gezien. Een leerzaam dagje uit dus!

's-Avonds ging ik uit eten bij nando's met Margherita, Kady, Carola. Het eten daar is super. Zo had ik 5 superhete kippenvleugeltjes die me enorm aan de kippenvleugels van mijn paps daden denken (hmmm, lekker). En het was op zich best gezellig, alleen Kady zat voortdurend met haar telefoon te spelen. En als je uit eten gaat dan heb ik daar echt een enorme hekel aan! Zo dat is er ook uit :)

In onze theaterlessen hebben we het nu over marionetten. Vandaag zijn Carola& ik de hele dag bezig geweest om twee marionetten te maken. Zij maakte het vrouwtje& ik het mannetje. Aankomende donderdag gaan we beginnen met het repeteren voor een echt toneelstuk waarbij wij de marionetten zullen besturen. Het klinkt misschien allemaal een beetje raar. Maar het is echt heel tof!
Onze lerares wil heel graag met de groep naar de musical 'War Horse' in London. In deze musical zijn de paarden marionetten, en dit is echt zo enorm goed gedaan. Ik heb het boek in één dag gelezen& ik wil nu echt zo graag naar de musical. Het is zo'n goed boek& de trailers voor de musical zijn zo enorm 'impressive' (misschien ben ik een beetje overenthousiast). Maar de directrice wil geen geld beschikbaar maken; en we kunnen het nooit allemaal zelf betalen. Dus aankomende dinsdag gaan we naar de directrice toe met onze marionetten, en we gaan een heel toneelstuk opvoeren met onze poppen om haar proberen over te halen. Ze was zelf ooit een dramadocente, dus ergens moet ze er toch we gevoelig voor zijn... # fingers crossed

Ik baal er enorm van dat ik er niet bij kan zijn met Koninginnedag. Gelukkig heb ik wel een Oranje shirt gekregen, dus ik ga in het oranje naar school (hoor ik er toch een beetje bij). Maar ik wens jullie allemaal een TOP-dag toe. Koninginnedag is mijn favoriete dag van het jaar!
Ach, je kan niet alles hebben.

Vandaag ben ik nog precies 4 weken hier :)
Het aftellen gaat nu echt beginnen,
elke dag zet ik braaf een kruisje op mijn aftelkalender!
Ik ga genieten van de laatste weken hier,
maar ik kan niet wachten jullie allemaal weer te zien.

Heeeel veeel liefs,
Inge

xxx


War Horse:
http://www.youtube.com/watch?v=LEMKD66GzBI


  • 28 April 2013 - 23:31

    Je Moeder:

    Wat een leuke film over jullie project en veel succes met de mooi aangekleden marionetten poppen.

  • 05 Mei 2013 - 12:39

    Opi En Omi:

    nou Inge, genoten heb je wel daar in GB. wij zijn met valentijnsdag ook 4 dagen naar Londen geweest. het was Super, ja echt met een hoofdletter.
    geniet nog van de 4 laatste weken en ook wij kijken er naar uit om je terug te zien.
    liefs van O&O.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Aankomend schooljaar verblijf ik in Engeland. Via deze site kun je op de hoogte blijven van wat ik allemaal meemaak!

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 28175

Voorgaande reizen:

05 September 2012 - 20 Mei 2013

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: