Drayton Manor& chocoladedag - Reisverslag uit Oldbury, Verenigd Koninkrijk van Inge Winterswijk - WaarBenJij.nu Drayton Manor& chocoladedag - Reisverslag uit Oldbury, Verenigd Koninkrijk van Inge Winterswijk - WaarBenJij.nu

Drayton Manor& chocoladedag

Blijf op de hoogte en volg Inge

14 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Oldbury

Hallo lieve blog lezers,

Jullie vragen je vast af waarom ik afgelopen zondag geen blog heb geschreven. Het antwoord daarop is heel simpel: ik had gewoon niet zo veel te vertellen. Maar nu heb ik verhalen verzameld van twee weken, dus weer genoeg om te schrijven :)

Laat ik is beginnen met ons 'Pick-a-Country' project, alle tutor groepen zijn druk bezig met dit project. De deadline is aankomende donderdag en voor sommige is dat nog even hard aanpoten. Maar andere zijn al meer dan een week klaar; zo heeft één groep een Duits gerecht gekookt, andere hebben de Eiffeltoren uit een aardappel gesneden en één klas kon geen informatie vinden over Luxemburg. Daarom besloten ze om een 'luxemburger' te maken van een aardappel; twee helften op elkaar met daartussen sla gemaakt van papier. Creatief zijn sommige wel in ieder geval! Het gaat nog moeilijk worden om een winnaar te kiezen. Inmiddels zijn wij druk bezig met het verzamelen van de 'prijs': een pakket met spelletjes en eten afkomstig van verschillende landen. Goede ideeën zijn altijd welkom? *hint*. En mocht je nog iets over hebben, je kunt het natuurlijk altijd opsturen naar Engeland :)

Zaterdag 6 april zijn we met Study Abroad naar Drayton Manor geweest. Dit is een attractiepark met erg veel achtbanen en andere adrenaline verhogende attracties. Carola was nog nooit in een achtbaan geweest, dus ze scheet 25 kleuren in haar broek. Maar eenmaal geprobeerd vond ze het geweldig. Ik kan geen genoeg krijgen van achtbanen, dus voor mij was het echt een topdag! (en ik denk voor de andere ook, haha). De wachtrijen in dit park waren trouwens niet langer dan 10 min, in Nederland is dat toch anders..

Afgelopen woensdag had ik een vergadering met het 'student Leadership Team'. Nou, ik heb echt nog nooit zo'n ballenvergadering meegemaakt. Natuurlijk moesten we eerst vertellen hoe alles ging& of alles nog op schema liep, dit was prima. Maar daarna gingen we discussiëren hoe onze RSA boeken eruit moesten zien, moest het een A4 of A5 boek worden? Met een agenda erin of een losse agenda? En als je dan twee aparte boeken hebt; heb je dan geen aparte tas nodig? Moet het een zwarte of witte kaft hebben, van stof of van leer? En moeten de letters goud of zilver worden? Toen vroeg ik of we niet gewoon wat boekjes in poundland konden kopen... # en dat werd zeker niet gewaardeerd!
Maar goed, de school is erg blij met Carola& mij als International Ambassador :) De lat ligt nu erg hoog voor de volgende! Zoiets is altijd leuk om te horen natuurlijk.

In de theater les hebben we weer een nieuwe opdracht gekregen. Het gaat nu over 'Artaud', een hele donkere toneelschrijver. We moeten onze eigen les voorbereiden, en deze 'les' geven aan de anderen in de groep. In mijn les moeten de studenten een eigen huis gaan bouwen van stoelen/tafels/kleden en vervolgens moeten ze hun huis gaan verdedigen doormiddel van rituelen. Klinkt gek he? Aankomende donderdag is het zo ver en ik ben erg benieuwd :)

Ik geef nog steeds les aan studenten uit jaar 8, maar dat is toch anders. Aankomende week ga ik het met ze over het 'songfestival' hebben en ze spelen zelf de 'Jury van 2013'. Persoonlijk denk ik dat Denemarken erg hoog gaat eindigen. Vandaag kreeg ik een mail van de docente die me begeleid met de jaar 8 studenten:
This is a great idea. You have really progressed within the planning and teaching elements of this and I think you should be very proud of what you have achieved; the class and I will be sad to see you go..

Leraren in Nederland zouden eens moeten leren om zulke motiverende berichten te sturen :) Zulke berichten zijn de beste motivatie die er is!

Afgelopen zaterdag zijn Carola, Giacomo& ik naar Janika gegaan voor een chocolade dag. We begonnen met 'deeg met kaas', Giocomo is Italiaans en weigerde de 'pizza' de naam pizza te geven (vandaar dus 'deeg met kaas'). Daarna hebben we kaartspelletjes gespeeld om alles te laten zakken! En toen begon het feest: gesmolten melk, pure en witte chocolade met heeel veeel fruit. We hadden aardbeien, bessen, banaan, mango, druiven, ananas, appels & meloen. Hmmm :) Daarna hebben we 'Finding Nemo' gekeken (ik hou van die film) en nog meer kaartspelletjes gespeeld. Met zijn vieren zijn we echt een hele leuke en bijzondere groep, ik ga ze allemaal missen!

Vandaag zouden we naar het Black Country Museum gaan, maar het weer was erg teleurstellend (ik zeg het netjes). Dus we hebben er maar een dagje shoppen van gemaakt. Ik heb wat leuke zomer dingetjes gekocht& echt een geweldig jasje. Nu maar hopen dat het hier oooooit nog lekker weer word, of in ieder geval niet regent. Mijn lievelingsbroek was trouwens alweer kapot gegaan, deze keer met 3 enorme gaten erin. Blegh. Maar nu heb ik tenminste een 'lievelings jasje' :)

Volgende week Zaterdag zijn Cornee& ik alweer een jaar samen. Maar hij zit in België voor een optreden, en tjaa, ik zit in Engeland. Wat een romantiek toch weer! *uurguuhm* We kunnen niet eens skypen op deze dag! Maar goed, ik ga deze dag wel naar Stratford met Studie Abroad, hier is Shakespeare geboren en het schijnt echt waanzinnig te zijn :)

En! Cornee, zijn ouders & ik gaan naar Symphonica in Rosso met ANOUK!
Waaaaauw :) Nu ga ik dus naar Pinkpop& Anouk. Zeg tijd, kun je niet iets sneller tikken? hihi..

Nog precies 6 weken & dan ben ik weer in Nederland!
Ik zie jullie allemaal heel snel :)

Veeeeeel liefs,
Inge










  • 15 April 2013 - 19:00

    Lidia Broere:

    Ha Inge,
    Super bedankt voor je kaart(en) en je lieve cadeautjes voor Lieke.
    De chocola is al op!!! Heerlijk!!!
    Dikke kus,
    Lidia

  • 26 April 2013 - 13:12

    Anjo:

    het is nu echt aftellen , bij jou en Cornee , er wordt iedere dag een kruisje gezet.
    we vinden het leuk om met jullie naar Anouk te gaan

    lfs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Aankomend schooljaar verblijf ik in Engeland. Via deze site kun je op de hoogte blijven van wat ik allemaal meemaak!

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 28195

Voorgaande reizen:

05 September 2012 - 20 Mei 2013

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: