Sneeuw! Alweer! - Reisverslag uit Oldbury, Verenigd Koninkrijk van Inge Winterswijk - WaarBenJij.nu Sneeuw! Alweer! - Reisverslag uit Oldbury, Verenigd Koninkrijk van Inge Winterswijk - WaarBenJij.nu

Sneeuw! Alweer!

Blijf op de hoogte en volg Inge

24 Maart 2013 | Verenigd Koninkrijk, Oldbury

Hallo lieve Blog lezers,
Ik hoorde dat het ook zo koud is in Nederland!
Hier ligt een dik pak sneeuw, en ze zeggen dat het de komende week nog blijft sneeuwen! Ik vind het echt helemaal niks...
Het is verdorie al bijna April en ik heb nog geen zon gezien de afgelopen maanden. Maar goed; niks aan te doen, gewoon blijven lachen.

Afgelopen week was erg erg erg druk. Ten eerste was ik nog steeds ziek, dus de eerste paar dagen heb ik mezelf echt naar school moeten slepen. Maar ik kon niet thuis blijven in verband met repetities voor ons theaterstuk en vanwege het feit dat Carola& ik moesten spreken in alle assemblies over ons 'Pick-a-Country' project.

Afgelopen weken hebben we het project uitgelegd aan alle studenten. We hadden een grote hoed waarin alle namen van de landen zaten en elke tutorgroep heeft zijn eigen land uit de hoed getrokken. Het leuke is dat de hele school erover praat. Één van de leraren is van plan een filmpje te maken met plastic ToyStory figuren en 'verklede' aardappels. Ik vraag me af wat dit met het gekozen land te maken heeft, maar we zullen zien... Ik kan niet wachten om alle resultaten te zien& een winnaar te kiezen :) Het enthousiasme van alle leraren en studenten is heel erg aanstekelijk. Ik kan niet stoppen met glimlachen als ik weer nieuwe ideeën hoor van leraren of studenten.

Op woensdag hadden we 'belangrijke gasten' in onze school en Carola& ik kregen de taak om ze te vertellen over onze ervaringen als Internationale studenten. We kregen gratis eten en we hoefden de hele dag niet naar onze lessen. En het was voor ons ook nog best handig aangezien we tijdens de rondleiding plekken hebben ontdekt die we nog nooit gezien hadden (zelfs na 6 maanden!). #wat wil je nog meer?

Donderdag was de 'grote' dag van ons optreden. In de ochtend hadden we nog een wiskunde les, maar daarna hebben we de hele middag geoefend en alle puntjes op de i gezet. Om 7 uur kwamen alle gasten, helaas maar 20 in totaal (blijkbaar wil niemand een toneelstuk over de oorlog zien). Maar Denise& Margherita kwamen wel om ons aan te moedigen! Het optreden zelf ging echt heel goed, we hadden een soort komedie gemaakt van alle serieuze scenes & tussen alle scenes door vertelde we slechte grappen over de oorlog. De mensen waren erg enthousiast :) En het is gefilmd, dus ik kan het nog een keer terug kijken als ik de dvd heb. Yeey! Ergens vind ik het wel jammer dat het nu over is. We hebben weken aan dat stuk gewerkt, en opeens is het voorbij... Maar ik ben trots op ons eindresultaat!

En dan vrijdag, op vrijdag begon het met sneeuwen. En sindsdien is het niet meer opgehouden met sneeuwen (grr). Op zaterdag zouden we met Study Abroad naar Liverpool gaan. Ik stond braaf om 8 uur 's-ochtens bij het beginpunt toen ik te horen kreeg dat het niet door ging (nogmaals grr). Dus eigenlijk heb ik dit weekend niks uitgevoerd. Ik heb me gedragen als een ijsbeer in een Iglo (en zo voel ik me ook). Alhoewel ik gisteravond heel hard gelachen heb met Carola over de verschillen tussen Nederland en Duitsland, en dan vooral wat betreft het voetbal! Er zijn toch heel wat geniale reclames gemaakt de afgelopen jaren.
Deze vind ik nog wel het beste: http://www.youtube.com/watch?v=SlnmWP-02HQ

Ook heb ik Carola geïntroduceerd aan Guus Meeuwis, en ze vind Guus geweldig. Ik hoor de hele dag 'kedegedeng toetoeet' door het huis. Voor haar verjaardag krijgt ze een cd van Guusje! Morgen is ze jarig trouwens. En je gelooft het nooit; maar ik krijg net een e-mail dat ik morgen weer sneeuwvrij ben! hahaha..
We gaan dan maar eens een flink feestje bouwen voor Carola :)

Ik hoop wel dat het weer een beetje beetje word aangezien Cornee op vrijdag deze kant op vliegt. # fingers crossed

Fijne week allemaal!

Veel liefs,
Inge




  • 28 Maart 2013 - 11:07

    Anjo:

    Gezellig paasweekend samen

    gaan jullie nog paaseieren zoeken

    x Anjo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Aankomend schooljaar verblijf ik in Engeland. Via deze site kun je op de hoogte blijven van wat ik allemaal meemaak!

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 28187

Voorgaande reizen:

05 September 2012 - 20 Mei 2013

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: