Lasagna als ontbijt - Reisverslag uit Oldbury, Verenigd Koninkrijk van Inge Winterswijk - WaarBenJij.nu Lasagna als ontbijt - Reisverslag uit Oldbury, Verenigd Koninkrijk van Inge Winterswijk - WaarBenJij.nu

Lasagna als ontbijt

Blijf op de hoogte en volg Inge

28 Oktober 2012 | Verenigd Koninkrijk, Oldbury

Zo, afgelopen week had ik heerlijk een weekje vrij (komende week ook nog!). En ik moet zeggen dat ik daar best wel even aan toe was. Mijn schooldagen zijn toch wel erg lang, en vroeg naar bed gaan is zo moeilijk... (gevolg: erg moe)

Dus de afgelpen dagen heb ik lekker wat bijgeslapen. Maar ik heb ook heel wat dingen bezocht en gezien. Laten we beginnen met de student vanuit Equador, haar naam was Nicole. Om te beginnen heeft ze zich gedurende één hele week alleen in onze slaapkamer begeven. Ze kwam alleen de kamer uit om te eten, te douchen & naar de wc te gaan. Als ze ging slapen zei ze niet eens gedag, met als gevolg dat Carola& ik elke keer lachend en kletsend de kamer binnen kwamen. Persoonlijk denk ik niet dat ze dat erg gewaardeerd heeft.

Ook besloot ze mijn kaas te nuttigen zonder te vragen! Terwijl iedereen in dit huishouden weet dat je daar vanaf moet blijven. En als puntje op de ijsberg heeft ze alle lasagne voor haar ontbijt opgegeten, uiteraard zonder te vragen. En Denise wilde de lasagne nog wel gebruiken voor het dinner. En daarbij hadden Carola& ik de Lasagna gemaakt en betaald, dus een beetje associaal om het dan zomaar op te eten.. en ook nog als ontbijt?!

Het taalgebrek was ook een probleem. De communicatie liep namelijk echt van geen kanten. Er was wel één dag waarop ze zowaar had afgesproken met vrienden. Ik had op facebook gezien dat ze was gaan zwemmen. Dus toen ze terug was vroegen we of ze misschien natte kleding had om te drogen. Nee, die had ze niet.... Tien minuten later hing de hele badkamer vol met haar zwemspullen. Achja, ze is nu weer terug naar haar andere gezin, dit gezin was voor een weekje op vakantie. Alhoewel de moeder van dit gezin ook niet erg positief over haar te spreken was.

Op maandag ben ik naar de verjaardag van Kirsten geweest. Ik had een taart en kaarsjes voor haar meegenomen en we hebben lekker hollandse pannenkoeken gebakken. Een erg leuke avond!

Op dinsdag ben ik naar Merry Hill geweest met een paar meiden, dit is een groot overdekt winkelcentrum. En hier werd ik echt grenzeloos verliefd op een winterjas van Superdry. Mijn zwarte jas is niet erg warm en begint van ellende uit elkaar te vallen. Dus ik had een nieuwe jas nodig...

Deze avond vertelde ik over de jas en de hele situatie aan Cornee. En Cornee besloot de jas aan mij te geven voor mijn 18e verjaardag! Zielsgelukkig dat ik was deze avond, haha.

Op woensdag hebben Carola& ik Caitlyn meegenomen naar de diertentuin en het kasteel van Dudley. Caitlyn vond het echt geweldig in de diertentuin, ze was gefascineerd door alle verschillende dieren. Ook konden de kinderen hun gezicht laten schminken, Caitlyn werd omgetoverd tot een giraffe. Echt een super dagje uit! Het is trouwens geen aanrader voor mensen die wat slechter te been zijn, want de hele dierentuin is gebouwd op een grote heuvel.

Donderdag zijn Carola, Kierron en ik naar Birmingham geweest. Eerst zijn we naar de verschillende marktjes geweest. In Birmingham heb je een groot plein waarop elke dag een grote markt staat met groenten en fruit. Verder hebben je nog een overdekt stuk markt met kleding, en nog een stuk voor vis&vlees. Allemaal erg gezellig! Daarna gingen we naar de kunstgallerie, Kierron haakte hier af want hij houdt niet van kunst. Ik vind het daarentegen erg leuk om verschillende schilderijen en beelden te bekijken dus ik heb me prima vermaakt. Ook hebben we nog een bezoekje gebracht aan één van de drie kathedralen in Birmingham.

En daarnaaa.. (trommelgeroffel) heb ik mijn winterjas gekocht! Hij is donkergroen, met schapenwol aan de binnenkant. De buitenkant is regen&wind bestendig. En hij is zoo mooi& zo warm! Ik heb hem tot nu toe al elke dag aangehad, en ik ben er echt zo blij mee. Nogmaals bedankt schat =).

Vrijdag kwam er een vriendin van Denise langs, zij heeft ook drie jonge kinderen. Carola en ik hebben halloweenpompoenen met ze gemaakt, dit was een groot succes. En daarna natuurlijk het bekende verstoppertje! Sam, een jongen van 8, is dol op Olifanten. Kortom, hij was ook dol op mij! In zijn woorden: jij bent nu de 9e Olifant in mijn verzameling. Ook heef hij me de hele dag Elly the Elephant genoemd. En hij vroeg of ik zijn vriendinnetje wilde zijn, haha! Ik heb gezegd dat Cornee ook van kinderen houdt, dus dat hij het vast niet erg vind....

Zaterdag zou ik uit eten gaan met alle Nederlandse meiden. Helaas eindigde ik deze dag bij de dokter. Voor de twee keer krentenbaard dit jaar, deze keer in mijn gezicht. Dus ik zie er nu uit als een wit/rode paddenstoel. Het zalfje helpt goed, dus het gaat al iets beter gelukkig!
Het nadeel is dat krentenbaard erg besmettelijk is, dus Denise blijft maar wassen en wassen..

Vandaag ben ik met Kady naar de bioscoop geweest. Naar de film: 'The perks of being a wallflower' met Emma Watson. Wat een film zeg, mijn hersenen moeten alle informatie nog steeds verwerken. Daarna zijn we samen een hapje gaan eten bij Nando's. In de donkere bioscoopzaal kon niemand mijn rode vlekken zien, en ze zitten alleen aan de linkerkant van mij gezicht. Dus bij nando's heb ik met mijn linkerkant naar de muur toe gezeten. Voor alles is een oplossing laten we maar zeggen..

Ohja! Ook nog iets grappigs:
toen we op weg waren naar de dokter reed Denise, Caitlyn zat achter haar moeder en ik zat naast Caitlyn. Op een begeven moment zegt Caitlyn: 'kijk mama, kijk mama'. En ze probeert haar handje zo ver mogelijk uit te strekken zodat Denise het kan zien. Maar Denise kan het nog steeds niet zien en pakt het van haar hand. Zegt ze: 'Caitlyn wat is dit?'. 'Ja mama, dat komt uit mijn oor!' Oorsmeer dus...

Nou, dit vind ik wel een goede afsluiter van mijn blog..
Nu ga ik maar genieten van mijn tweede week vakantie!

Liefs,
Inge














  • 30 Oktober 2012 - 18:37

    Gerard:

    He Inge,

    Weer een leuk verhaal ,je hebt een lekker weekje vakantie achter de rug.
    Zo te lezen heb je er van genoten.
    Nog veel plezier in je 2e week en tot het volgende verhaal.

    Groet Gerard.

  • 30 Oktober 2012 - 19:59

    Pauwel:

    Hey Inge,

    als ik het allemaal zo eens lees heb je daar een geweldige tijd en doe je daar een hoop leuke dingen in de vakantie.
    Die jas vond je zeker leuk omdat tie is gevuld met SCHAPENwol .
    Ik vind het wel zielig dat je kaas is gejat ,maar de drop die ik van Cornee heb gekregen vond ik erg lekker ,typisch engelse drop.
    Hier missen wij jou ook hoor

    kus Pauwel

  • 14 November 2012 - 22:10

    Fina:

    Leuke dingen doe je allemaal ik ben helemaal verbaasd. Veel plezier verder!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Aankomend schooljaar verblijf ik in Engeland. Via deze site kun je op de hoogte blijven van wat ik allemaal meemaak!

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 569
Totaal aantal bezoekers 28180

Voorgaande reizen:

05 September 2012 - 20 Mei 2013

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: