Bonfire night & driftbuien - Reisverslag uit Oldbury, Verenigd Koninkrijk van Inge Winterswijk - WaarBenJij.nu Bonfire night & driftbuien - Reisverslag uit Oldbury, Verenigd Koninkrijk van Inge Winterswijk - WaarBenJij.nu

Bonfire night & driftbuien

Blijf op de hoogte en volg Inge

04 November 2012 | Verenigd Koninkrijk, Oldbury

Zo, dit was dan alweer het laatste weekje van mijn vakantie.
En het is raar om te zeggen maar ik heb eigenlijk wel weer heel veel zin om naar school te gaan! Caitlyn heeft de laatste dagen echt last van driftbuien. Elke keer als ze haar zin niet krijgt begint ze te huilen en te schreeuwen. In dit weekend alleen al heeft ze 7 van die buien gehad...'
Tijd om naar school te gaan dus! haha

Ik had voor deze week allemaal wilde plannen; zo zou ik naar de Cadburry's chocoladefabriek gaan en een bezoek brengen aan 'The Black Country Museum'. Helaas was de chocoladefabriek helemaal volgeboekt waardoor we niet konden gaan. En het weer was te slecht om naar 'The Black Country Museum' te gaan, dit museum is vooral in de buitenlucht. Dusjaa, dan vraag je je nu vast af wat ik wel gedaan heb...

Nou, op Maandag ben ik voor het eerst samen met Kady naar de sportschool geweest om te trainen. Kady is fitnessinstructeur en had een programma voor me gemaakt, ik wil namelijk niet veel afvallen maar wel iets sterker worden. Wat een programma zeg, ik was helemaal gesloopt... En spierpijn de dagen erna natuurlijk!

Op dinsdag ben ik met Carola& Sammy naar Birmingham geweest. Sammy is een Engels meisje dat Carola in Duitslands heeft ontmoet toen Sammy naar haar school kwam via een exchange project. En nu zagen ze elkaar weer voor het eerst in een paar jaar, echt super leuk. Sammy heeft een hele nieuwe garderobe aangeschaft, Carola wat kleine dingen en ik heb alleen wat kerstcadeautjes gekocht, haha. En ohja, mijn favoriete broek was kapot gaan twee weken geleden =(. Maar bij de h&m hier zag ik precies dezelfde broek en ook nog mijn maat! Dusja, die heb ik ook maar gekocht.. (de broek die ik aanheb op mijn profielfoto was mijn oude nu kapotte broek, en ik heb nu dus een 'nieuwe' precies dezelfde)

Op woensdag was het Halloween, en ik ben voor het eerst langs de deuren gegaan om snoepjes op te halen (Trick& treat). We deden dit met Danni, een engelse vriendin van school. Danni was verkleed als skelet, Carola als de duivel & ik als pompoen. Dat klinkt misschien raar, maar ik vind pompoenen gewoon leuk! Ook de vriend van Danni, en zijn twee broertjes gingen mee. Echt een hele ervaring dat Trick& Treaten, de engelse bevolking versierd haar hele huis met allerlei halloween dingen zoals pompoenen, spinnenwebben, skeletten etc. En overal krijg je snoepjes! Carola& ik hebben nog een hele zak vol hangen in onze kamer.

De moeder van Shannon vond het heel erg interessant dat Shannon internationale vriendinnen had, dus ze had ons uitgenodigd voor een dinner op vrijdag. Shannon had ons verteld dat haar moeder zelf pizza ging maken met salami (mijn lievelings). Maar de pizza bleek gekocht te zijn bij Tesco, en zonder salami. Dit viel een beetje tegen, maar verder was het een hele gezellig avond. Shannon's moeder kreeg Shannon toen ze 16 jaar oud was, dus ze is zelf ook nog erg jong en hip! Tienermoeders zijn trouwens een groot probleem hier, je ziet ze overal lopen. Volgens mij is er echt iets goed mis gegaan tijdens de seksuele voorlichtingen in dit land..

Zaterdagavond was het Bonfirenight. Op deze avond viert het engelse volk dat de aanslag op het engelse parlement mislukt is in 1605. Guy Fawkes werd op 5 november 1605 betrapt met buskruit en lucifers in een kelder onder het hogerhuis. Uiteindelijk werden hij en zes anderen veroordeeld tot ophanging. In ieder geval, afgelopen zaterdag werd gevierd dat de aanslag mislukt was. Dit wordt gevierd met een groot vuur en veel vuurwerk. Wij zijn met de hele familie naar West-Bromwich geweest om dit te vieren. Een groot park was omgetoverd; er was nu een groot vuur, een podium, verschillende kermisattracties en veel andere kraampjes. Ook was er een gigantich vuurwerk, echt prachtig!
Er was ook een optreden van Rita Ora, bekend van het nummer 'Hot Right now', niet dat ik van dat soort muziek hou. Maar ik dacht, ik vertel het toch even! haha

Er was ook nog iets grappigs deze avond, de entree voor dit event was gratis voor kinderen onder de 5 jaar. Mick probeerde haar dus gratis naar binnen te krijgen. Dus Mick tegen de cassiere: en zij is onder de 5 jaar, dus gratis. Caitlyn: Helemaal niet, ik ben al 6 (gevolgd door een driftbui)!! Poging mislukt dus.

Vanochtend zijn we met de hele familie gaan zwemmen. Mick& Denise willen wat afvallen, en ik ga sowieso al elke zondagochtend zwemmen. Dus deze week besloot de gehele familie om mee te gaan. Ook Kady haar nieuwe vriend ging mee, best een aardige gozer. Kady zat al minstens 2 weken op te scheppen over zijn geweldige gespierde lichaam. Nou, dat viel vies tegen, ik zag zijn vetrollen goed zitten. Nu maar hopen dat Kady dit niet leest & vertaald via google translate.

Vanavond ga ik weer is een lekker avondje Nederlands praten, want ik heb afgesproken met twee Nederlandse vriendinnen. We hebben allemaal geen zin om veel geld uit te geven, dus ik ben bang dat het Mac Donalds wordt. Maar het beloofd een erg gezellig avondje te worden en ik heb er erg veel zin in!

En dan morgen....
Ja, morgen weer school...
En ik heb er zin in! Morgenochtend zeg ik waarschijnlijk iets anders als mijn wekker om 05.45 mijn slaap verstoord...

Bij deze wens ik alle lieve mensen die mijn blog lezen een hele fijn week toe!

Liefs,
Inge






  • 05 November 2012 - 15:54

    Jacqueline :

    Och kind, de CadburryFabriek... Ik wil OOK in Engeland wonen!!

  • 06 November 2012 - 16:15

    Je Moeder:

    Ik zou het zeker nog een keer proberen, die chocoladefabriek.
    Zeker als je heel veel mag proeven en zelf iets mag maken.

    Hoe is het met de hagelslag daar in huis???

    Hier in Puttershoek al weken geen beschuiten en hagelslag/vlokken meer gekocht.
    Gaat niet zo hard meer.

    Liefs Je moeder

  • 07 November 2012 - 17:13

    Yanell:

    Ik kan elke keer best wel lachen om die blogs van je. Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt daar! We moeten eens skypen! Keep up the good work and keep enjoying yourself!

    Groetjesssss

  • 14 November 2012 - 22:06

    Fina:

    Chocolaaaa....wie...wat...waar....ik wil ook wel chocola...mmmm....kwijl...kwijl....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Aankomend schooljaar verblijf ik in Engeland. Via deze site kun je op de hoogte blijven van wat ik allemaal meemaak!

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 28204

Voorgaande reizen:

05 September 2012 - 20 Mei 2013

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: