mijn moeder + skype = error - Reisverslag uit Oldbury, Verenigd Koninkrijk van Inge Winterswijk - WaarBenJij.nu mijn moeder + skype = error - Reisverslag uit Oldbury, Verenigd Koninkrijk van Inge Winterswijk - WaarBenJij.nu

mijn moeder + skype = error

Blijf op de hoogte en volg Inge

07 Oktober 2012 | Verenigd Koninkrijk, Oldbury

Zo, afgelopen vrijdag was ik officieel een hele maand in Engeland. En ik kan niet anders zeggen dan dat ik het hier reuze naar mijn zin heb! Naar mijn idee vliegt de tijd voorbij, ik heb het echt ontzettend getroffen met mijn gastzusje, familie, school & vrienden.

Dit is wel anders bij Jannika, een duits meisje dat bij mij op school zit. Haar allereerste familie wilde haar niet meer waardoor ze moest verhuizen. Vervolgens bleek dat ze als 15-jarige niet mocht deelnemen aan de 6th form, dus werd ze naar huis gestuurd door school. Dit is natuurlijk een bizarre fout van Into, blijkbaar kunnen ze bij Into niet de juiste geboortedata doorgeven...
In ieder geval, ze moest nog een keer wisselen van gastfamilie om toch op school te kunnen blijven. En nu woont ze dus bij een hoogbejaarde vrouw die elke avond op stap is. Ja inderdaad, ik snap er ook niks van.

Afgelopen week was voor mij een vrij heftige week. Er gebeurde namelijk van alles; er werd een meisje aangereden voor onze school (en natuurlijk zag ik dat precies gebeuren), Kady en haar vriend gingen uit elkaar na 16 maanden (En ik werd daarna natuurlijk de praatpaal voor Kady), skype irritaties (hier kom ik later op terug), stress om het verjaardagscadeau voor Cornee, stress om de brief die ik moet schrijven naar verschillende accountancykantoren en stress om een film die we moeten maken.

In ieder geval, op dit moment is de rust teruggekeerd in mijn hoofd. Het aangereden meisje had alleen een gebroken enkel, Kady en haar vriend komen misschien weer bij elkaar, ik heb al een paar dagen niet meer geskyped, het verjaardagscadeau voor Cornee is af, de brief is geschreven en vandaag hebben Carola&ik erg hard gewerkt aan onze film.

Carola& ik zijn gevraagd om een film te maken over hoe dit avontuur in Engeland ons leven heeft veranderd. Dit filmpje wordt vertoont in scholen over de hele wereld, dus dat wordt erg tof! Vandaag hebben Carola en ik alle verschillende delen gefilmd, het script gemaakt, de muziek uitgezocht en de foto's die we willen gebruiken verzameld. Morgen geven we alles aan het multimediateam van school en dan maken zij er een film van. Gelukkig maar, want ik heb nog nooit eerder een film gemaakt dus dat zou me waarschijnlijk dagen kosten, haha #wegstress =)

Dan ga ik nu mijn titel verklaren: Mijn moeder + skype = error
Ik ben dus al meer dan een maand in Engeland, en ik heb nog geen één goed goed kunnen skypen met mijn moeder en Jan.
Hoe komt dat? Eerst hadden ze zo'n oude webcam dat skype een vertraging had van meerdere seconden, hierdoor konden we amper een gesprek voeren. Toen vertelde ik ze dat ze een nieuwe webcam moesten kopen, nou dat hebben ze afgelopen week gedaan..
Mijn moeder was online, en ik probeerde haar meerderen keren te bellen maar ze nam maar niet op..
Krijg ik de volgende dag een mail: Ik was vergeten het geluid van de computer aan te zetten, dus ik hoorde niet dat je belde #juist
Twee dagen later probeerden we het opnieuw. Deze keer waren er weer problemen met geluid, deze keer deed het geluid van de webcam zelf het niet. Moeders kon mij dus wel horen, maar ik haar niet..
Inmiddels is mijn hoop bijna verloren,
wie o wie helpt mijn moeder?

Verder heb ik de mogelijkheid om in de aankomende vakantie weer weg te gaan met school, deze keer 5 dagen. En ook deze reis is weer gratis, alles is gratis bij ons op school! haha =). Behalve het schoolgebouw dan, de totale kosten van dit gebouw waren 32 miljoen pond! Dat is zo'n 42 miljoen Euro...

Oh trouwens, er wordt een concert georganiseerd bij ons op school in december. En waarschijnlijk mag ik een paar nummers doen, dus dat is een erg tof vooruitzicht =). Iemand nog een idee over een goed Nederlands nummer? Het lijkt me namelijk wel leuk om iets in het Nederlands te zingen!

Op dit moment zit ik in de keuken te schrijven. En voor me wordt een heerlijke kip klaargemaakt... #jamjam!

Nu ga ik lekker met kopje thee in de luierstoel zitten met mijn boek! (Ik doe al een heeele maand over één boek, normaal doe ik één week over 500 blz. #zo druk heb ik het dus). En verder doe ik vanavond helemaal NIETS, behalve genieten van mijn dinner dan!

Liefs vanuit Oldbury,
Inge


  • 07 Oktober 2012 - 19:33

    Barbara:

    Marco en ik hebben vreselijk moeten lachen om jouw verhaal over Skype en je moeder. Sorry we kunnen haar niet helpen, wij gebruiken FaceTime. Maar als het echt niet lukt wil ik me er wel in verdiepen en een poging wagen...
    Hier gaat alles goed.....alhoewel we hier wel bacteriën in huis hebben die niet uit te roeien lijken. Esra heeft 4 dagen in het ziekenhuis gelegen (enorme astmatische reactie op ordinaire verkoudheid), Anas is ook ziek en vervolgens kreeg Esra hier ook weer last van en zat ik vanmorgen weer op de huisartsen post. Emel kwakkelt hier vrolijk tussen door, met andere woorden: Engeland is op dit moment gezonder voor jou!!! Nog steeds lees ik je verhalen met veel plezier! Ik hoop trouwens dat jouw cadeau voor cornee net zo spectaculair was als het zijne voor jou!
    Groetjes vanuit villa bacteria, Puttershoek
    Dikke kussen Marco, Barbara en de rest...

  • 08 Oktober 2012 - 21:09

    Je Moeder:

    Hallo allemaal

    Nu hoeft iedereen echt niet in de startblokken te gaan staan om hierheen te rennen hoor.
    Want dat skypen komt echt wel goed voordat het schooljaar om is.
    Nu is mijn dochter ook een typisch dametje ONGEDULD.
    Zeker als iets even wat meer tijd kost.

    Maar lieve schat ik heb je kamer al schoongemaakt, je was ligt keurig gestreken in je kast, je grijze tas laten maken en weer opgehaald, pakketjes verstuurd , je geweldige verslagen heel vaak gelezen, foto's bekeken en nog veel meer.
    Allemaal dingen die wel goed gaan.

    Volgens mij heb je het daar nog drukker dan hier thuis, bijna niet mogelijk maar zo te lezen wel.
    Als je een keer tijd hebt dan gaan we dat skypen gewoon weer proberen.

    liefs je moeder

  • 10 Oktober 2012 - 12:26

    Mootje:

    Haay lieve schat,,

    geweldig je verhalen te lezen,

    inclusief, het super skype verhaal met mamma.. hahaha..

    Zou heel graag een keertje naar je toe komen, maar of dat gaat lukken??

    Jenever!!!!! can tell..hahaha

    Wel heel goed dat je moeder nu engelse les krijgt, lukt de verbinding dan wel, dan converseren jullie
    gewoon lekker English..

    Meid je badminton racket slaat geweldig!!! ik het begin stond ik te wachten dat de shuttle nog een keer zou gaan stuiteren.. blond he!!! en te lang tennis gespeeld.

    Maar de mensen zijn allemaal geweldig aardig en heel bereidt dingen uit te leggen, dus ga ik met veel plezier op dinsdag avond met je moeder mee..

    Verder gaat het met de oude oude balou goed,
    en de kat die vervelende swiffer, zet zijn territorium uit in huis, piest op de mand, en in de mand van lou!!!

    ik wilde dus binnenkort de kat naar jou toe sturen...

    lieve schat.. ik blijf je volgen op je blog..

    super dikke kusssssss mootje en de beessies... tot snel... xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Aankomend schooljaar verblijf ik in Engeland. Via deze site kun je op de hoogte blijven van wat ik allemaal meemaak!

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 606
Totaal aantal bezoekers 28207

Voorgaande reizen:

05 September 2012 - 20 Mei 2013

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: