Help! Mijn laatste Engelse schoolweek! - Reisverslag uit Oldbury, Verenigd Koninkrijk van Inge Winterswijk - WaarBenJij.nu Help! Mijn laatste Engelse schoolweek! - Reisverslag uit Oldbury, Verenigd Koninkrijk van Inge Winterswijk - WaarBenJij.nu

Help! Mijn laatste Engelse schoolweek!

Blijf op de hoogte en volg Inge

12 Mei 2013 | Verenigd Koninkrijk, Oldbury

Lieve allemaal,

Hoe gaat het in Nederland? Is het weer ook weer wat minder? Hier heeft het zo ongeveer de hele week geregend. Maar goed, wat verwacht je dan ook van Engeland? Niet voor niets heb ik altijd een paraplu in mijn tas.

Afgelopen week is er niet zo gek veel gebeurd. Op school was er niet veel bijzonders, behalve dat iedereen constant vraagt wanneer ik nu officieel wegga. Waarna vervolgens een heel verhaal komt waarom ik zou moeten blijven, en daarna de vraag of er een afscheidsfeestje komt. Een afscheidsfeestje komt er hoor, aankomende vrijdag gaan we met zijn allen naar de pub (studenten en leraren). Best wel leuk dus!

Zaterdag ben ik naar Liverpool geweest. Bijna alles in Liverpool staat in het teken van ‘The Beatles’. We zijn naar het ‘The Beatles Museum’ geweest en we hebben een 4D film gezien met het verhaal van de Beatles. Echt allemaal super leuk! Sophie, Sam & ik spendeerde zoveel tijd in het museum dat alle andere studenten van Study Abroad al bijna een uur buiten op ons aan het wachten waren. Toen we dan ein-de-lijk naar buiten kwamen kregen we dan ook een luid applaus. Tjaa, ik schaamde me wel een beetje.

Verder kun je in Liverpool ook veel dingen vinden die te maken hebben met andere engelse bands zoals The Who, Pink Floyd & The Rolling Stones. En ook wat nieuwere Bands zoals Coldplay & The Script zijn volop aanwezig. Het is echt een muziekstad & dat vind ik heerlijk. Het weer was helaas niet zo goed; veel regen en wind. Maar zo met zijn allen is het toch altijd heel erg gezellig.

Vandaag ben ik samen met Sam, Giack & Janika naar Birmingham geweest om nog wat laatste dingetjes te kopen. Dat is aardig gelukt; en ik kan toch niet veel meer kopen want ik heb geen plek om het allemaal naar huis te krijgen. Carola was het hele weekend in London met haar nicht, gelukkig heeft ze ook een erg leuk weekend gehad :)

Komende week zal het in tegenstelling tot afgelopen week echt enorm druk worden. Maandag na school moeten Carola& ik naar een meeting komen met de directrice en alle ‘heads of houses’. Ik heb geen idee waarom, maar ik heb zo mijn vermoeden dat we op een of andere manier bedankt worden voor alles wat we gedaan hebben. Op dinsdagavond zullen Kady, Margherita, Carola en ik met zijn allen gaan bowlen na school. Dit is het laatste dat we als een groep zullen doen, want aankomende zondag gaat Margherita alweer terug naar Italië.

Woensdag wordt de enige dag waarom ik op een normale tijd thuis kom van school. Vervolgens ga ik op donderdag naar London om ‘War Horse’ te bekijken, kan echt niet wachten! En vrijdag hebben we dan ons ‘afscheidsfeest’ in de pub. En niet te vergeten deze week word mijn aller aller laatste schoolweek hier in Engeland op The RSA Academy. En eerlijk is eerlijk, het is echt een geweldige school met goede docenten en geweldige faciliteiten. Ik zal het missen!

Aankomende zaterdag zullen mijn moeder & Jan naar Birmingham vliegen. Ze willen ook wel is zien waar ik al die tijd geleefd heb en natuurlijk zullen ze mijn ‘Engelse familie’ ontmoeten. Dit word spannend! Daarna zullen ze een paar dagen naar London gaan, en ik ga een paar dagen met Carola naar Bristol. Kortom; aankomende twee weken worden zo enorm druk dat ik niet precies weet wanneer ik mijn volgende blog zal gaan schrijven. Ik probeer het volgende week zondag, maar ik beloof niks! Dus geen geklaag a.u.b. (haha).

Morgen moet ik ook nog een presentatie houden voor TOK ‘Theory of Knowledge. Allemaal best serieus want ik word er op beoordeeld met een cijfer. Ach, het komt allemaal wel goed! Nog eventjes genieten van de laatste twee weken :) Mijn vader had het enthousiaste idee om een welkomstfeestje te houden, dus misschien komt er een feestje aan als ik terug ben!

Veel liefs,
Inge

  • 17 Mei 2013 - 20:44

    Anjo:

    je gaat vast het drukke leventje van de laatste weken missen als je weer thuis bent. het wordt nu echt aftellen. . fijne dagen met je ma en Jan , tot volgende week zondag , x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Aankomend schooljaar verblijf ik in Engeland. Via deze site kun je op de hoogte blijven van wat ik allemaal meemaak!

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 28178

Voorgaande reizen:

05 September 2012 - 20 Mei 2013

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: