York! - Reisverslag uit Oldbury, Verenigd Koninkrijk van Inge Winterswijk - WaarBenJij.nu York! - Reisverslag uit Oldbury, Verenigd Koninkrijk van Inge Winterswijk - WaarBenJij.nu

York!

Blijf op de hoogte en volg Inge

24 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Oldbury

Lieve blog lezers,
hoe is het met jullie?
Een lekker weekend gehad?

Mijn weekend was erg leuk!
Ten eerste: Madama Pizza (Margherita) was het hele weekend in London.
Ein-de-lijk rust in huis! Geen stress, geen stampende voeten, geen rare geluiden in de nacht. Heerlijk :)
Maar ze komt morgen weer terug helaas, we hebben al onze chaos al op haar bed gedumpt dit weekend (voordat ze kwam lag het 'derde bed' altijd vol met onze troep). Dus ik moet straks ook nog het een en ander opruimen...

Vrijdagavond hebben Kady,Carola& ik een lekker meiden avondje gehad. En op zaterdag zijn we met study Abroad naar York geweest. We zaten in een bus met een rij van 2 stoelen aan de linkerkant& een rij van 3 stoelen aan de rechterkant. Kortom; geen ruimte voor mijn lange benen. De heenreis duurde 5 en een half uur, dat is niet echt genieten als je benen in je nek liggen (de terugreis was maar 4 uur).

Maar goed, het was het waard! York is echt een ontzettend leuk stadje met leuke romantische straatjes en een prachtige kathedraal. Het was 'Vikingen' festival dit weekend in York, overal liepen verklede mensen rond. En we zijn in het Jorvik centre geweest, een museum over de Vikingen die in York geleefd hebben. Blijkbaar vonden ze het hier belangrijk dat de geur overeenkwam met de geur in het jaar 900. We zaten in een soort karretje en reden langs alle 'wassenbeelden' Vikingen, op de vismarkt rook je vis& op de wc rook je wc-geuren... #erg bijzonder. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb wel veel geleerd over Vikingen en hoe ze leefde :)

Het leukste van de trip was dat alle vrienden van school& de Nederlandse meiden mee waren. Het was erg gezellig zo met zijn alle! Eigenlijk hebben ze allemaal een plekje in mijn hart :)

Verder was de rest van de week ook best leuk. De Engelse Literatuur les was weer erg interessant, we zijn deze week begonnen aan 'The perfume - Patrick Suskund'. Een verhaal over een seriemoordenaar die vrouwen vermoord voor hun geur. Het klinkt raar, en eigenlijk is dat het ook. Maar ik ben gewoon gek op lezen& boeken :) #NERD

Woensdag was Mick jarig, hij kreeg een taart met een grote caravan van Marsepein erop. Mick heeft een eigen bedrijf in het repareren en controleren van caravans, dus dat paste erg goed bij hem. Met 8 personen was de taart weg op dezelfde dag. Carola en ik hebben hem deel 2 + 3 van de Millenium triologie gegeven, omdat hij deel 1 zo goed vond! En nu kan ik ook eindelijk deel 3 lezen #luckyme

Ons toneelstuk is beter aan het worden. We zijn hard aan het repeteren om alles af te krijgen voor 21 maart. Alleen de Italiaanse jongen Leonardo voert helemaal niks uit. Hij kent zijn tekst niet & weet niet wat hij wil met zijn eigen scènes. Wij: wat moeten we doen? Hij: wees creatief, bedankt maar wat. Dat werkt niet echt dus.

Nog 5 dagen en dan heb ik 2 weken vakantie..
Nog 5 dagen vroeg op staan & dan gaan Carola en ik naar Edinburgh :)
Nog 5 dagen en dan kan ik eindelijk een beetje uitslapen!
Hmmm, vakantie :)

Volgende week zondag kan ik geen blog schrijven want dan ben ik in Edinburgh (we gaan van zaterdag tot donderdag). Sorry lieve lezers!

Voor degene die aankomende week vakantie hebben: geniet ervan!
En voor de werkende of studerende: maak er een leuke week van :)

Jullie horen weer iets van mij over twee weken :)
En dan beloof ik een hele leuke& uitgebreide blog te schrijven!
Oh en:
CORNEE& IK HEBBEN KAARTJES VOOR PINKPOP 2013!! YES!!

Ik mis jullie allemaal..

Heel veel liefs,
Inge







Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Aankomend schooljaar verblijf ik in Engeland. Via deze site kun je op de hoogte blijven van wat ik allemaal meemaak!

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 28187

Voorgaande reizen:

05 September 2012 - 20 Mei 2013

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: