Pompoenen, Wales & Chester - Reisverslag uit Oldbury, Verenigd Koninkrijk van Inge Winterswijk - WaarBenJij.nu Pompoenen, Wales & Chester - Reisverslag uit Oldbury, Verenigd Koninkrijk van Inge Winterswijk - WaarBenJij.nu

Pompoenen, Wales & Chester

Blijf op de hoogte en volg Inge

21 Oktober 2012 | Verenigd Koninkrijk, Oldbury

Afgelopen week was echt super!
Het begon op zondag nadat ik mijn blog had geschreven....
Mick plaagt iedereen de hele dag, en deze avond begon hij een druivengevecht. De druiven vlogen door de hele keuken & ik deed natuurlijk gezellig mee. Eigenlijk klinkt dit best kinderachtig nu ik dit zo teruglees, haha. Maar ik heb erg hard gelachen deze zondag =)

Toen op woensdag had ik officieel mijn gesprek voor internationale ambassadeur. Ik had verwacht dat ik een gesprek had met twee/drie mensen, dus ik stap vol goede moed het lokaal binnen. Zit het GEHELE RSA parlement op me te wachten, rond de 30 man (60 ogen!) kijkend naar mij. Vervolgens begonnen ze vragen te stellen; Waarom zou de RSA academy jou als ambassadeur willen? Wat heb jij te bieden aan onze school? Wat zou jij verbeteren? Mijn hemel, wat had ik het warm op mijn groene stoel. Maar het is goed afgelopen, want ik mag op een tweede gesprek komen met de directeur van de school. Dus goed nieuws! Helaas is Carola niet uitgenodigd voor een tweede gesprek, daardoor voelde ik me in het begin erg schuldig tegenover haar. Maar ze heeft het gelukkig goed opgevangen, en er is hierdoor geen spanning ontstaan tussen ons. En ik moet zeggen dat ik daar erg blij mee ben.

Donderdag heb ik voor het eerst een holloween pompoen gemaakt. Vorige week was het origami op school, deze week pompoenmaken dus. En dit was ook echt super leuk. Carola, Jannika, een andere jongen van 11 (jup, ben zijn naam vergeten) en ik hebben samen een pompoen gemaakt. En na enige discussie mochten Carola& ik hem mee naar huis nemen. De pompoen heet Sjaak, en hij heeft een eng en een blij gezicht. En Sjaak heeft nu een vaste plek in de keuken =).

Verder ben ik de enige in dit huishouden die thee zonder melk drinkt. En Denise vergeet dat nogal vaak, waarom ze zelf altijd heel hard moet lachen (en daardoor moet ik ook lachen). Ze heeft me verzekerd dat ik ook thee met melk drink als ik naar huis ga. Persoonlijk denk ik daar heel anders over, maar we zullen zien..

Gisteren ben ik met study abroad (organisatie waar into onder valt) naar Wales en Chester geweest. Als eerste gingen we naar een grote heuvel in Wales, op deze heuvel was een soort van pub waar ik mijn allereerste scone heb gegeten (heeeerlijk). Daarna gingen we naar een klein plaatsje genaamd Llangollen. Dit was echt een ontzettend romantisch plaatsje, met veel leuke straatjes & een hele mooie rivier. Daarna gingen we naar Chester, dit is een hele mooie oude stad. Carola & ik hebben de kathedraal in chester bezocht. Dit was een hele imposante kathedraal, echt prachtig! Helaas was mijn camera leeg in de kathedraal...

En als laatste, we hebben een nieuwe student vanuit Equador.
Ze spreekt de engelse taal amper, en ze verstopt zich de hele dag in onze kamer. Toen vroeg ik: Do you also have half term next week?
De tweede keer: Do you also have an holiday next week? De derde keer: Doo youuuuu alsoooo haaaaveee an hooolidaaaaay next weeeeeek? De vierde keer: Dooo youuu haavee to goooo tooo schooool next weeeeek?

Oke, toen begreep ze het... Ze heeft ook vakantie...

Toen hadden we het over een trafic jam (file). Eerst moest ik een auto nadoen, toen begreep ze dat car auto betekent. Vervolgens zijn Carola, Kady & ik in een rijtje gaan zitten om een 'file' na te spelen. Uiteindelijk begreep ze het...

Gelukkig blijft ze maar één week, wat een gedoe dit zeg. En ze heeft ook nog de stekker van mijn wekker eruit getrokken. Zonder te vragen! Nou, dat kan ik ook niet echt waarderen want nu moet ik alles weer opnieuw instellen... GRRR

1...2...3...4...5...6...7...8...9...10

Oke, ik ben weer afgekoeld!

Vandaag hebben Carola& ik ook voor het eerst gekookt voor de hele familie. We besloten lasagna te maken, en iedereen heeft het opgegeten. Onze lasagne bevatte veel groente, en in 'Engelse lasagna' zit normaal gesproken helemaal geen groente. Denise eet bijna geen groenten, maar zelfs zij heeft alles opgegeten! En als toetje hadden we cheesecake, en ik ben dol op cheesecake. Ja, mij kan je wakker maken voor cheesecake.

Oh, ik ben ook nog lid geworden van de bilbiotheek hier. Dat is gratis! JA GRATIS! Ik voelde me intens gelukkig in de biobliotheek, haha. Dus ik zo weer lekker een stukje lezen.

Volgende week wordt een druk weekje ookal heb ik vakantie..
Want ik ga naar de dierentuin, naar de film, nog meer pompoenen maken met Caitlyn, Birmingham verder verkennen en nog veel meer...
Ik heb er zin in!

Heeel veeel liefs& groetjes,

Inge

  • 21 Oktober 2012 - 22:07

    Thomas Wiersma:

    Hee Inge,

    Wat een gebeurtenissen allemaal, super leuk om te lezen. Ik lag helemaal in een deuk door het verhaal met die student uit equador, hahaha!

    Veel plezier van de week en geniet ervan!

    xx Thomas

  • 22 Oktober 2012 - 18:09

    Gerard:

    He hallo Inge,

    Leuk verhaal weer hoor,zo blijft het allemaal een beetje leuk daar in het engelse land.
    Blijft leuk om elke keer weer te lezen.
    En je pompoenen zien er leuk uit hoor,goed je best gedaan.
    Hoop dat je 2e gesprek ook weer goed gaat om ambasadeur te worden, en dat je het niet zo warm meer krijgt maar meer op je gemak zit.
    En zo zie je maar kun jij engels kan iemand anders het niet en valt het niet mee om te comuniceren.

    Nou verder veel plezier nog en geniet ervan.

    Groet Gerard.

  • 22 Oktober 2012 - 21:44

    Anjo:

    Hoi Inge

    Leuk om iedere week je uitgebreide blog met belevenisse te lezen
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt
    Cornee heeft netjes gewacht met uitpakken hoor , hij was wel erg nieuwsgierig

    groetjes Anjo

  • 23 Oktober 2012 - 20:26

    Jaap & Heleen:

    Hoi Inge,

    Zo te lezen vermaak je je prima daar! Geniet ervan en we lezen snel weer je volgende berichtje.

    Liefs Jaap & Heleen xxxxx

  • 23 Oktober 2012 - 21:09

    Ingrid Los:

    Hoi Inge,
    Grappig om je belevenissen in Engeland te lezen. Handig dat Facebook.
    Groetjes ook van Marjolein, Jasmijn en Henk
    Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Aankomend schooljaar verblijf ik in Engeland. Via deze site kun je op de hoogte blijven van wat ik allemaal meemaak!

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 28184

Voorgaande reizen:

05 September 2012 - 20 Mei 2013

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: