Verdwaald in Birmingham - Reisverslag uit Oldbury, Verenigd Koninkrijk van Inge Winterswijk - WaarBenJij.nu Verdwaald in Birmingham - Reisverslag uit Oldbury, Verenigd Koninkrijk van Inge Winterswijk - WaarBenJij.nu

Verdwaald in Birmingham

Blijf op de hoogte en volg Inge

03 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Oldbury

Hallo lieve Blog lezers :)

Op dit moment ben ik stik verkouden, heb barstende hoofdpijn & eigenlijk wil het liefst gelijk naar bed. Maar goed, ik kan natuurlijk niet naar bed zonder mijn blog geschreven te hebben. Dus bij deze; sorry als mijn blog niet zo lang/grappig/leuk is als normaal...

Afgelopen week was wel erg leuk! Carola& ik zijn eindelijk officieel begonnen als Internationale Ambassadeur. We werden officieel geïntroduceerd in de assemblies afgelopen week, dus iedereen kent ons nu. Op dit moment geven we 'Internationale' les aan verschillende klassen. Zo heb ik het afgelopen week met de studenten gehad over Internationaal eten terwijl Carola ze een beetje Duits heeft geleerd. Aankomende week gaan we het over Europa hebben, vooral gericht op de geografische ligging. Dus daar heb ik erg veel zin in :)

Ook zijn we druk bezig met het plannen van een 'Pick a Country' project. Hierbij kiest elke mentor een land uit een grote doos met vele landennamen, en zijn/haar mentor groep moet vervolgens een film of presentatie maken over dit land. De beste groep wint een prijs, we zijn er alleen nog niet over uit wat voor prijs dit zal worden...

Verder zijn we in de Engelse literatuur les een erg indrukwekkend boek aan het lezen; 'women at point zero'. In het begin van het jaar vond ik Engelse Literatuur niet zo geweldig, maar inmiddels is het een van mijn favoriete lessen :) Verder zijn we in de Theater lessen druk bezig aan ons toneelstuk. In twee weken moeten we alle tekst kennen, en dat kan nog wel is een probleem worden.... (ik speel in 9 van de 10 stukken)

Deze week hadden we trouwens een lang weekend (vrijdag + maandag vrij). Ik kwam er donderdag pas achter dat we vrijdag vrij waren (sorry ag& liset). Toen vroeg een vriendin of we misschien een typische Nederlandse appeltaart konden maken (ik praat nogal vaak over eten op school, vooral over appelkruimeltaarten). Dus vrijdag heb ik met een groepje meiden een appelkruimeltaart gemaakt #heerlijk

Op zaterdag ben ik met Carola naar Birmingham geweest. Deze keer omdat ik nog een keer naar het 'Jewellery Quarter' wilde en langs het kanaal wilde wandelen. Ik heb ontdekt dat het 'Jewellery quarter' alleen leuk is als je verloofd bent en je trouwring gaat uitzoeken. Tja...

Maar onze wandeling langs het kanaal was wel erg leuk. Echt een hele mooie wandeling met allemaal leuke bootjes :) Je kunt via dit kanaal rondom Birmingham wandelen, maar je kunt ook helemaal naar Oldbury wandelen. Dit hebben we dus maar aan onze 'To-do-list- toegevoegd..

Maar goed, we waren dus aan het wandelen & aan het wandelen langs het kanaal. We waren druk aan het praten en aan het genieten van het uitzicht totdat we ons realiseerden dat het donker begon te worden. Natuurlijk hadden we geen idee waar we waren, dus we begonnen een beetje rond te dwalen met de hoop dat we de weg terug zouden vinden. We waren echt verdwaald... (vandaar de titel)

Toen kwamen we een leraar van school tegen die met ons terug is gelopen naar onze bushalte #wat een geluk!

Morgen ben ik nog steeds vrij :) En Carola& ik hebben bus tickets geboekt naar Oxford. Oxford schijnt echt geweldig te zijn dus ik kijk er enorm naar uit. Het enige probleem is dat ik een beetje ziekjes ben..
Daarom ga ik vandaag vroeg naar bed met een warme kruik & morgenochtend ga ik niet zwemmen om 6 uur...
Hopen dat dat helpt dus!

Liefs,
Inge


boek: women at point zero:
http://en.wikipedia.org/wiki/Woman_at_Point_Zero

  • 04 Februari 2013 - 08:32

    Carmen:

    Beterschap xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Aankomend schooljaar verblijf ik in Engeland. Via deze site kun je op de hoogte blijven van wat ik allemaal meemaak!

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 28168

Voorgaande reizen:

05 September 2012 - 20 Mei 2013

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: