Coventry & les miserables - Reisverslag uit Oldbury, Verenigd Koninkrijk van Inge Winterswijk - WaarBenJij.nu Coventry & les miserables - Reisverslag uit Oldbury, Verenigd Koninkrijk van Inge Winterswijk - WaarBenJij.nu

Coventry & les miserables

Blijf op de hoogte en volg Inge

27 Januari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Oldbury

Hallo allemaal :)

Wat een weekend zeg, ik lig languit op de bank terwijl ik mijn blog aan het schrijven ben. Op facebook zie ik allemaal foto's van de koek& zoopie tent aan de Binnenmaas. En ik zie allemaal bekenden op het ijs! Wat zou ik graag daar zijn zeg, heerlijk schaatsen :) Hier is alle sneeuw inmiddels verdwenen en schaatsen op natuurijs kan ik wel vergeten! Maar lieve vrienden en familie; ik wens jullie allemaal erg veel schaats plezier!

Afgelopen week was het hier een grote glibberige boel. Al de sneeuw was veranderd in ijs en het was erg moeilijk om overeind te blijven. Carola& ik hebben elke dag als twee oma's naar school gewandeld. Nouja, van de busstop naar school gewandeld dan, haha.

Op dinsdag moest ik voor Engelse literatuur een presentatie geven over een boek. Ik besloot het over de ideologie in 1984 te doen. Mijn presentatie was al af in de kerstvakantie, dus daarover hoefde ik me geen zorgen te maken. Maar zo voor het eerst een presentatie doen voor een hele groep mensen in 'moeilijk' engels was toch wel even lastig. Termen als 'totalitarian, satirical en dystopian' zijn toch net iets moeilijker dan 'hello I am Inge and I am from Holland'. Maar het ging allemaal erg goed :) Ben erg benieuwd naar het level dat ik gehaald heb!

In onze theaterles zijn we echt wat tofs aan het doen! In deze term hebben we het over Bertold Brecht. We zijn het toneelstuk 'mysteries of the third reich' aan het bestuderen. We zijn met zijn 4e in deze les, en we moeten allemaal 2 scenes kiezen die we willen regisseren. Deze scenes mogen we helemaal naar ons eigen inzicht invullen. In totaal komen er dus 8 scenes die we gaan repeteren. Uiteindelijk mogen we deze in het theater van onze school opvoeren! Echt leuk dus :)

Verder gaat het met onze Italiaanse inwoner ook iets beter. Ze valt nog steeds een beetje buiten de familie helaas, maar daar maakt ze het zelf naar. Van de zeven nachten ben ik deze keer maar 4 keer wakker geworden van haar toilet kabaal, dus dat is al een hele vooruitgang aangezien het vorige week 7 van de 7 nachten was...

Afgelopen zaterdag was er een trip naar Oxford van Study Abroad. Carola & ik had al twee weken van te voren gesolliciteerd om mee te kunnen. Stewart (de baas) is altijd erg laat met reageren, maar we hadden nu op vrijdagavond nog helemaal niks gehoord.
Dit is het mail contact dat ik met hem had..

Deze mail kreeg ik om 00.52 van Stewart:
I am sorry to say I can not let you have a seat on the coach
I have left it this late incase anyone cancelled for tomorrow.

All the best

Stewart Hitchcox

Dit stuurde ik vandaag (zondag) terug:
Hi Stewart,

Sending an e-mail at 00.52 on the same day as the trip is a bit extreme in my opinion.

Thanks anyway,

Inge

En dit kreeg ik vandaag terug:
Inge

The email was actually sent at 23.52 and considering most students are up till late on the internet I would assume most would get the email, Im sure your response would have been different if I had said there had been a last minute cancellation do you want to go.

I'm sorry your disappointed but there is only so many seats to go around.

Stewart

Nou, wat denkt die man wel niet zeg! Ten eerste was het echt 00.52, ten tweede lag ik heerlijk te slapen & was ik echt niet gegaan als ik wel een plaats had gehad. Moet die man maar op normale tijden mailen zeg! Lag al heerlijk te slapen, haha. En daarbij hadden Carola allang het plan om naar Coventry te gaan.

Zaterdag gingen Carola en ik dus naar Coventry. Echt een prachtige stad met een ontzettend mooie Kathedraal. Wat zeg ik! Twee mooie Kathedralen. De eerste kathedraal was verwoest tijdens de tweede oorlog, maar de ruïnes staan er nog. De nieuwe kathedraal is gebouwd naast de oude kathedraal, en het is echt een prachtig geheel. Het glaswerk en de kunst in de nieuwe kathedraal zijn gewoon adembenemend. Ook zijn we even in de kunstgalerij geweest, ook erg leuk! Het winkelcentrum daarentegen was niet heel erg bijzonder. Maar het was een super tripje :)

Vandaag zijn Carola, Margherita & ik naar Les Miserables geweest. Echt een aanrader! De muziek, de acteurs, het verhaal: gewoon geweldig! Ik had kippenvel over mijn lichaam tijdens het eind van de film. Mijn buurvrouw had de tranen over haar wangen lopen, dat viel bij mij mee gelukkig :)

En mijn twee beste vriendinnetjes hebben vandaag tickets geboekt om me te bezoeken! Kan niet wachten tot ik ze weer zie :) Sheep had vorige week al nieuwe tickets geboekt trouwens, wat ben ik toch een geluksvogel met al die bezoekjes :) Verder heb ik dit weekend in de overige uurtjes onze kamer gesopt (moeten we elke week doen), wat geskyped& een beetje huiswerk gemaakt. En nu is het tijd om naar bedje te gaan..

Morgen weer zwemmen om 6 uur!

Liefs,
Inge











  • 29 Januari 2013 - 16:30

    Anjo:

    hoi Inge

    Sneeuw en ij nu helemaal weg hier hoor
    ik ben ook naar les Miserables geweest . wel vreemd dat alles gezongen werd
    maar inderdaad een mooie film

    liefs Anjo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Aankomend schooljaar verblijf ik in Engeland. Via deze site kun je op de hoogte blijven van wat ik allemaal meemaak!

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 28164

Voorgaande reizen:

05 September 2012 - 20 Mei 2013

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: